דיגיטל וטק

הונאת קריפטו בסכום עתק, מה קרה לעשרות אלפי האזרחים?

37,000 פקיסטנים איבדו את חסכונות חייהם בהונאת קריפטו של 100 מיליון דולר. המדינה שוקלת להוציא מחוץ לחוק את המסחר במטבעות הקריפטוגרפיים. כיצד הצליחו הנוכלים במשימה?
מערכת ice |  1
מטבעות קריפטוגרפים, טלגרם (צילום vecteezy, unsplash)
לפי סוכנות החקירות הפדרלית של פקיסטן (FIA), עשרות אלפי פקיסטנים איבדו את חסכונות חייהם בשערוריית מטבעות קריפטוגרפיים של 100 מיליון דולר (כ-18 מיליארד רופי). החוקרים מעריכים שכ-37,000 אנשים, רובם שייכים למשפחות ממעמד הביניים מפייסלאבאד פנג'אב, נפלו קורבן להונאה לאחר שהשקיעו בתוכנית, שהובטחו להם רווחים כבדים.
אימראן ריאז, ראש חטיבת פשעי הסייבר של ה-FIA בסינד, אמר מוקדם יותר השבוע: "ההשקעות במטבע וירטואלי נעו בין 100 ל-80,000 דולר. כל חבר השקיע בממוצע 20,000 דולר. אז אנחנו יכולים לומר בהערכה זהירה שהושקעו 100 מיליון דולר.

הנוכלים השתמשו באפליקציות מזויפות כמו MCX, HFC, HTFocus, FXCopy, OK Money, BB001, AVG86C, BX66, 91FP, UG, TaskTok וקישרו אותם לארנקים של Binance, בורסת המטבעות הקריפטו הגדולה בעולם
הזייפנים נהגו להוסיף את קורבנותיהם לקבוצות באפליקציית ההודעות  טלגרם, שם שיתפו טיפים על מסחר במטבעות קריפטוגרפיים. ברגע שמשתמשים יעבירו את כספם מ-Binance לאפליקציות המשמשות בתכנית, אפליקציות אלו יפסיקו לעבוד והקורבנות יאבדו גישה נוספת לכספים שלהם.
יצוין כי FIA חוקרת את השערורייה האמורה בעוד שהומלץ לאסור את המטבע הקריפטו בארץ. הבנק הלאומי של פקיסטן המליץ ​​גם על איסור על מטבעות קריפטוגרפיים. הבנק טוען שהוא מאפשר להעביר הון לחו"ל. ההמלצות הגיעו מה-SBP בעקבות המלצת ועדה שהוקמה על ידי בית המשפט העליון בסינד. הוועדה קראה גם ל"איסור מוחלט" על מטבעות קריפטוגרפיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה היה צפוי
    בנימין זאב 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור