דיגיטל וטק

תגבירו: אילון מאסק יצר שיר על NFT, בכמה יימכר הלהיט?

מנכ"ל טסלה וספייס אקס שמחזיק מעצמו גם מפיק טכנו העלה לטוויטר את הטראק הקצבי שלו והציע אותו למכירה כ-NFT. אין ספק שיימצא הפראייר שייקנה אותו במחיר מופקע. האזינו ללהיט החדש
רועי בהריר-פרל | 
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/אילון מאסק)
שבוע לאחר שמנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי הוציא גרסת NFT לציוץ הראשון שלו (והראשון בטוויטר אי פעם) למכירה פומבית, מצטרף אליו גם מנכ"ל טסלה וספייס אקס אילון מאסק - אדם שלעולם לא מחמיץ הזדמנות לרכוב על טרנדים טכנולוגיים - ומציע טראק של טכנו, פרי יצירתו, למכירה ב-NFT.
כזכור, הציוץ של דורסי הניב הצעות שהגיעו עד 2.5 מיליון דולר (אותם הוא התחייב להעביר לסיוע להפצת חיסונים לקורונה באפריקה), כך שאפשר בהחלט לצפות להסתערות דומה גם על ה"שיר" החדש של מאסק, חסר השם, שעוסק ב-NFT ומציג התלהבות רבתי מהרעיון שמאחורי המוצרים הדיגיטליים הרשמיים הללו, מבוססי הקריפטו, שהפכו השנה למבוקשים במיוחד ונסחרים בהמוניהם בפלטפורמות שונות.
 
מאסק, כידוע, הוא לא רק מהנדס ואיש עסקים מוכשר שהצליח להפוך לאדם העשיר בעולם (על פי אינדקס המיליארדרים של בלומברג). יש לו עוד כמה וכמה כישורים בולטים, בתחומים מגוונים, לרבות אופנה (הוא מה שנקרא בעגה הרלוונטית "פאשניסט") ומוזיקה (הוא מפיק טראקים בז'אנר ה-EDM ונשוי לכוכבת האלקטרוניקה גריימס). אמש (שני), כאמור, הוא מצא זמן כדי לשוב לתחביבו המוזיקלי, העלה את התוצאה לחשבון הטוויטר המגה-פופולארי שלו והציע את השיר למכירה כ-NFT - כלומר, כפריט דיגיטלי רשמי ואקסקלוסיבי, שזמין רק למי שאוחז בבעלות עליו. מאסק, אגב, עדיין לא הודיע כמה כסף הוא מתכוון לגבות עבור יצירתו האלקטרונית, אבל סביר להניח שזה ייקרה בקרוב. 
לאורך השנים, למרות היותו אדם עסוק מאוד, מאסק לא זנח לחלוטין את ענייניו המוזיקליים. בשנה שעברה (2020) הוא פרסם בטוויטר קטע טכנו נוסף שיצר, בשם Don't Doubt Your Vibe, שלא ממש הצליח בתחנות הרדיו או ברחבות הריקודים, אבל עורר תשומת לב מסוימת. שנה קודם לכן, הוא יצר שיר היפ הופ בשם RIP Harambe. כשנשאל בנושא, הוא הסביר, בביטחון עצמי אופייני, כי לדעתו השירים שלו נשמעים "מקצועיים כמו השירים הכי מקצועיים שנעשים היום", כלשונו.
רבים בתעשיית הטק הרימו גבה נוכח פלירטוטו של מאסק עם ה-NFT - תחום שנתפש בעיני אנשי עסקים "רציניים" כילדותי וחסר חשיבות - אבל בהסתמך על ניסיון העבר עם הרעיונות של המיליארדר הסורר, ייתכן מאוד שגם זה יצליח לו. עד כה, כל המוצרים שפיתח והציע למכירה ברשת - ביניהם להביור, כובע ומכנסיים קצרים עם הכיתוב S3XY -  נמכרו במיליונים. האם השיר החדש שלו יהיה להיט? כנראה שלא, אבל אין ספק שהוא יימכר במהירות, ולא משנה מה יהיה מחירו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה