דיגיטל וטק

טלגרם שוברת שיאים: איך אפליקציית המסרים הפכה לרווחית?

לראשונה מאז הוקמה לפני יותר מעשור, טלגרם מדווחת על רווחים של מעל מיליארד דולר בזכות שילוב מנויים בתשלום ופרסומות. עם כמעט מיליארד משתמשים ואתגרים רגולטוריים, איך הצליחה החברה לשנות כיוון ולהגיע לאיזון כלכלי?
רפאל בן זקרי | 
טלגרם (צילום Pixabay)
אפליקציית המסרים טלגרם הפכה לרווחית לראשונה מאז הוקמה לפני 11 שנים, כך הודיע מנכ"ל החברה פאבל דורוב. ההכנסות של טלגרם בשנת 2024 עברו את רף מיליארד הדולר, עם 500 מיליון דולר מזומן ברזרבות, לא כולל נכסי קריפטו. החברה הצליחה לשלם חלק משמעותי מחובותיה שהצטברו לכ-2 מיליארד דולר, הודות למודל רווח משולב של פרסומות ומנויים בתשלום.
טלגרם, שמציעה מנוי פרימיום בעלות חודשית של 4.99 דולר ומודל שיתוף הכנסות ליוצרי תוכן, הפכה את מאמצי ההכנסה לאבן יסוד בפעילותה העסקית. דורוב ציין כי תוצאות אלה מוכיחות כי ניתן לשמר עצמאות פיננסית וזכויות משתמשים, תוך השגת קיימות כלכלית. מדובר בשיפור משמעותי לעומת השנה שעברה, שבה החברה דיווחה על הפסד של 108 מיליון דולר עם הכנסות של 342 מיליון דולר בלבד.
עם כ-950 מיליון משתמשים, טלגרם ממשיכה לצמוח, אך מתמודדת עם מחלוקות רבות ברחבי העולם. האפליקציה נמצאת תחת ביקורת על הפצת מידע שגוי ומחסור במנגנוני פיקוח על תוכן. על אף האתגרים המשפטיים והפוליטיים, דורוב טוען שהגישה המשפטית נגדו מוטעית. לדבריו, "שימוש בחוקים מהתקופה שלפני עידן הסמארטפונים להאשמות נגד מנכ"ל על פעולות צד שלישי הוא גישה שגויה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה