דיגיטל וטק

טלגרם נכנעת: תעביר את הפרטים שלכם לרשויות?

לאחר מעצרו של מנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, בצרפת, הפלטפורמה שהייתה סמל לפרטיות מתחילה לשנות כיוון. כעת, טלגרם עשויה לשתף את מספרי הטלפון וכתובות ה-IP של משתמשים עם הרשויות. המהלך מעורר חשש בקרב משתמשים רבים. זה מה שעלול לגרום לנטישה המונית בעקבות השינוי?
רפאל בן זקרי | 
טלגרם (צילום shutterstock, freepik)
אפליקציית המסרים טלגרם, שזכתה להכרה כאחת מהפלטפורמות המובילות השמות דגש על הפרטיות, משנה את עמדתה לגבי פרטיות המשתמשים בעקבות מעצרו של מנכ"ל החברה, פאבל דורוב, בצרפת. דורוב נעצר בחודש שעבר באשמת "הסדרת עסקאות בלתי חוקיות" ונאסר עליו לעזוב את צרפת עד סיום ההליך המשפטי. בתחילה, הוא נותר איתן בעמדתו להגן על חופש הביטוי ועל אי-הגבלת המשתמשים, מה שהוביל להאשמות נוספות כנגדו על חוסר שיתוף פעולה עם הרשויות.
כעת, לאחר שנים שבהן נחשבה לפלטפורמה המגנה על חופש הביטוי, טלגרם החלה לשנות כיוון, בעקבות ההאשמות שכוונו כנגד דורוב. בהתחלה, האפליקציה הציגה אפשרות לדווח על "תכנים בלתי חוקיים", ולאחר מכן שינתה באופן שקט את סעיף השאלות הנפוצות שלה, והסירה את ההצהרות שלא עוקבת אחרי שיחות פרטיות וצ'אטים קבוצתיים. כעת, דורוב הצהיר במפורש שטלגרם תיענה לבקשות משפטיות ותספק לרשויות את מספרי הטלפון וכתובות ה-IP של המשתמשים. בנוסף, האפליקציה תשלב כלים מבוססי בינה מלאכותית לניטור תכנים בלתי חוקיים, עם צוות אנושי שיבחן ויסיר תכנים בעייתיים.
לא ברור עדיין כיצד טלגרם תתמודד עם משתמשים שמסתירים את זהותם באמצעות VPN או שאינם מספקים מספר טלפון, אך המהלך כבר מעורר דאגה בקרב משתמשים שחוששים לפרטיותם, במיוחד לאור העובדה שטלגרם שימשה כמרחב בטוח למי שלא רצו להביע את דעותיהם בגלוי, כולל גורמים עברייניים שניצלו זאת לרעה. כעת, הפלטפורמה עלולה לאבד משתמשים רבים, שמחפשים חלופות אחרות שהערך העליון בהן הוא פרטיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה