דיגיטל וטק

אפל מזנקת, וואווי בקאמבק: מי מובילה את שוק הסמארטפונים העולמי?

נתונים חדשים מגלים עליות חדות במכירות האייפון בארה"ב לצד ירידות במכירות סמסונג, בעוד וואווי רושמת קאמבק דרמטי בסין. האם השוק עומד בפני מהפך גלובלי או שזו רק מגמה זמנית?
רפאל בן זקרי | 
אייפון מול גלקסי (צילום Shutterstock)
דו"ח הרבעון השלישי של 2024 של חברת קנטאר מספק תמונת מצב מעניינת על שוק הסמארטפונים הגלובלי, עם תוצאות מגוונות במכירות לפי אזורים. בעוד שהשוק הכללי חווה ירידה של 2% במכירות בהשוואה לשנה שעברה, קיימים פערים ניכרים בביצועים בין האזורים השונים.
בארה"ב, אפל ממשיכה לשלוט בשוק, כאשר מכירות האייפונים גדלו ב-21%. ה-iPhone 15 נותר הליין הפופולרי ביותר, והנתונים מצביעים על כך שדגם ה-iPhone 16 Pro Max עשוי להיות הפופולרי ביותר בליין החדש. מנגד, סמסונג חוותה ירידה של 6% בנתח השוק שלה, כשה-Galaxy A15 הוא הדגם הנמכר ביותר של החברה. גוגל, עם סדרת Pixel, ממשיכה לשמור על המקום השלישי.
באירופה, סמסונג עדיין מותג האנדרואיד הנמכר ביותר, אך מכירות המכשירים המתקפלים שלה, כמו ה-Galaxy Z Flip 6 וה-Galaxy Z Fold 6, מהוות רק 5% ממכירות החברה. אפל שומרת על המקום השני, עם דגש על דגם ה-iPhone 16 Pro כמבוקש ביותר. מכשירי Pixel של גוגל מדורגים במקום השלישי בקרב מכשירי האנדרואיד, כאשר ה-Pixel 9 Pro XL הוא המועדף ביותר.
בשווקים באסיה, וואווי הסינית השיגה הישג משמעותי כשחזרה למקום הראשון במכירות בסין לראשונה מזה שלוש שנים, בזכות דגם ה-Pura 70. עם זאת, הביקוש הכולל בסין וביפן ירד משמעותית, עם ירידות של 23% ו-16% בהתאמה. ביפן, מותג Sharp המקומי מוביל, בעוד Oppo ושיאומי רושמות עלייה מתונה במכירות. באוסטרליה, מכירות האנדרואיד עלו ב-5%, אך אפל שומרת על הבכורה במכירות למרות ירידה מסוימת. סמסונג ניצבת במקום השני, וגוגל שומרת על יציבות במקום השלישי.
השפעת הבינה המלאכותית עדיין מוגבלת בכל הנוגע להנעת מכירות חדשות. אפל וגוגל מציגות גישות שונות לשילוב AI במכשיריהן: אפל מתמקדת באינטגרציה מבוקרת, בעוד גוגל מדגישה תכונות מתקדמות יותר. עם זאת, ההשפעה על החלטות הרכישה נותרת נמוכה בשלב זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה