דיגיטל וטק

אפל נחשפת: מה מסתתר מאחורי תכונת ה-AI "החדשנית" שלה?

תכונת Visual Intelligence של אפל, שצפויה להגיע לצד פלטפורמת הבינה המלאכותית Apple Intelligence, וזכתה לשיווק אגרסיבי, מתגלה ככלי פשוט המבוסס על טכנולוגיות קיימות. האם אפל מציגה חידוש אמיתי – או רק מיתוג מפתה ומתעתע?
רפאל בן זקרי | 
אייפון Apple Intelligence (צילום Shutterstock)
אחת התכונות המובטחות של פלטפורמת הבינה המלאכותית Apple Intelligence, שזכתה להמון שיווק מצד אפל, היא "Visual Intelligence", המיועדת לזהות פריטים שצולמו באמצעות המצלמה ולספק מידע עליהם. בפועל, נראה שתכונה זו אינה מבוססת על טכנולוגיית AI מתקדמת של החברה אלא פשוט מפעילה מנגנוני חיפוש קיימים המשתמשים בראיית מחשב – כגון חיפוש תמונה באמצעות גוגל, או ניתוח תמונה ב-ChatGPT – מה שאומר שהיא לא מציעה חידוש אמיתי.
מארק גורמן מבלומברג ציין כי אפל ככל הנראה פיתחה את התכונה הזו במהירות יחסית, כאשר היא מציגה אותה כהישג טכנולוגי משמעותי. אולם למעשה, אין בה חדשנות אמיתית או עבודת מחשוב מתקדמת. ייתכן שתכונה זו תשתפר בעתיד, כאשר אפל תציג גרסה משודרגת של Siri ותכונות AI נוספות בשנה הבאה, אך נכון לעכשיו מדובר על יישום פשוט למדי.
בהתאם לחשיפה של גורמן, עולות שאלות לגבי השקיפות של אפל כלפי הצרכנים. התכונה המשווקת בצורה מסיבית כחדשנית היא משהו שניתן להשיג כבר עכשיו באמצעות חיפוש תמונות רגיל, מה שמעלה ספקות לגבי חלק מהתכונות העתידיות המתוכננות במסגרת פלטפורמת הבינה המלאכותית המובטחת Apple Intelligence. למרות שאפל מבטיחה שדרוגים נוספים עם גרסאות iOS הבאות, ייתכן שהשינויים המובטחים יהיו חידושי מיתוג בלבד, ולא יהוו שינוי מהותי ביכולות המכשירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה