דיגיטל וטק

הסוף לסמארטפונים בבית הספר? זה החוק שבריטניה שוקלת להעביר

הצעת חוק חדשה בפרלמנט הבריטי שואפת להגביל את השימוש של ילדים בסמארטפונים בבתי ספר ולהעלות את הגיל לשימוש בנתונים ברשתות חברתיות. מה עומד מאחורי המהלך, ואיך זה ישפיע על בני הנוער?
רפאל בן זקרי | 
הגנה על ילדים ברשת מתכנים בלתי הולמים (צילום shutterstock)
בבריטניה שוקלים כעת חקיקה חדשה שתגביל את השימוש של ילדים בסמארטפונים. הצעת חוק חדשה שהוגשה לפרלמנט הבריטי על ידי חבר פרלמנט ממפלגת הלייבור קוראת לאסור את השימוש בטלפונים בבתי הספר ולהעלות את הגיל שבו ילדים יכולים להסכים לשימוש בנתונים שלהם על ידי חברות מדיה חברתית. מהלך זה נובע מחששות גוברים שהמכשירים תורמים לירידה בבריאות הנפש של ילדים ולפגיעה ביכולת הריכוז שלהם.
הדרישה לאסור סמארטפונים בבתי הספר צוברת תאוצה גם במדינות אחרות, כמו פלורידה שכבר העבירה חוק האוסר על ילדים מתחת לגיל 14 להחזיק חשבונות מדיה חברתית, ואוסטרליה ששוקלת הגבלות דומות. ארגונים כמו "סמארטפון חופשי לילדים", בהשראת הספר "הדור החרד" של ג'ונתן היידט, דוחפים הורים לדחות את רכישת הסמארטפונים לילדיהם עד גיל 13 לפחות.
למרות זאת, מומחים מזהירים שהגבלות כאלו אינן בהכרח פתרון מקיף לבעיות הנוער. חוקרים בתחום טכנולוגיות הדיגיטל טוענים שהחקיקה עשויה למנוע מהילדים את היתרונות האפשריים של שימוש בסמארטפונים, ושיש להפעיל יותר לחץ על חברות המדיה החברתית כדי לעצב סביבות דיגיטליות בטוחות יותר לילדים.
הצעת החוק צפויה לעלות לדיון במרץ 2025, ומטרתה גם לאסור באופן חוקי שימוש בטלפונים בבתי הספר. עם זאת, חוקרים טוענים שהשפעת איסורי הסמארטפונים על תחומים כמו בריאות הנפש או מניעת בריונות עדיין לא ברורה דיה, ושישנם נושאים נוספים, כמו שיפור תנאי העבודה של המורים, שמצריכים תשומת לב רבה יותר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה