דיגיטל וטק

מארק צוקרברג מציג מהפכה טכנולוגית: זה השירות החדש של מטא

חברת Meta, בשליטתו של מארק צוקרברג, הכריזה שתבחן את השימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי לעזור להגן על אנשים מפני מודעות קליקבייט שעושות שימוש במפורסמים, ולאפשר שחזור חשבון מהיר יותר. כל הפרטים על השירות החדש של חברת מטא

מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock, unsplash)
חברת Meta בוחנת דרכים חדשות לעזור לאנשים להחזיר גישה לחשבונות שלהם. אם Meta סבורה שחשבון נפרץ, היא דורשת מבעל החשבון לאמת את זהותו לפני שיקבל חזרה גישה על ידי העלאת תעודה רשמית הכוללת את שמו.
כעת, חברת Meta תבחן שימוש בתמונות סלפי בווידאו כאמצעי לאנשים לאמת את זהותם ולהחזיר גישה לחשבונותיהם. ענקית הטכנולוגיה מדגישה כי במידה והמערכות חושדות שמודעה מסוימת עלולה להיות תרמית המכילה תמונה של דמות ציבורית, החברה תנסה להשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי להשוות את הפרצופים במודעה מול תמונות הפרופיל המקורית בפייסבוק ואינסטגרם
עוד צוין, כי נוכלים ברשת עושים לעתים קרובות שימוש בתמונות של דמויות ציבוריות, כמו יוצרי תוכן או מפורסמים, כדי לפתות אנשים לעסוק במודעות שמובילות לאתרי הונאה - בהם הם מתבקשים לשתף מידע אישי או לשלוח כסף. ההונאה הזו, שמכונה בדרך כלל סלב-בייט (celeb-bait), מפרה את המדיניות של Meta וגורמת נזק לאנשים.
מאחר שדמויות מפורסמות מופיעות במודעות לגיטימיות רבות, לא תמיד קל לזהות מודעות מזויפות. מערכת בדיקת המודעות של Meta מסתמכת בעיקר על טכנולוגיה אוטומטית כדי לבחון את מיליוני המודעות המופעלות בפלטפורמות מדי יום.
 כעת, Meta בוחנת דרך חדשה לזיהוי הונאות מסוג זה: אם המערכות חושדות שמודעה עלולה להיות תרמית המכילה תמונה של דמות ציבורית, החברה תנסה להשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי להשוות את הפרצופים במודעה מול תמונות הפרופיל המקורית בפייסבוק ואינסטגרם. 
אם תתבצע התאמה והמודעה תתברר כהונאה, היא תיחסם. לאחר מכן, החברה תמחק מיד כל נתוני פנים שנוצרו ממודעות לצורך השוואה חד פעמית, ללא קשר לשאלה אם המערכת שלנו מוצאת התאמה או לא, ולא ייעשה בהם שימוש לשום מטרה אחרת.
הבדיקה המוקדמת התבצעה בקרב קבוצה קטנה של מפורסמים ואישי ציבור והראתה תוצאות מבטיחות בהגברת המהירות והיעילות לזהות ולאכוף את המדיניות נגד הונאות. בשבועות הקרובים, Meta תתחיל להציג הודעות בתוך האפליקציה לקבוצה גדולה יותר של אישי ציבור שהושפעו מהונאות מסוג זה, ותודיע להם שהם נכללים תחת הגנה זו. עם זאת, דמויות ציבוריות שנכללו תחת הגנה זו יוכלו לבטל את הסכמתם בכל עת דרך החשבון.
בנוסף, Meta בוחנת דרכים חדשות לעזור לאנשים להחזיר גישה לחשבונות שלהם. במידה וחברת Meta סבורה שחשבון נפרץ, היא דורשת מבעל החשבון לאמת את זהותו לפני שיקבל חזרה גישה על ידי העלאת תעודה מזהה או תעודה רשמית הכוללת את שמו.
כעת, Meta תבחן תמונות סלפי בווידאו כאמצעי לאנשים לאמת את זהותם ולהחזיר גישה לחשבונות שנפרצו. Meta תשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי להשוות את הסלפי לתמונות הפרופיל בחשבון שאליו הם מנסים לגשת. זה דומה לתהליך אימות זהות לביטול נעילת הטלפון, או לגישה לאפליקציות אחרות.
כאשר מישהו יעלה סרטון סלפי, הוא יוצפן ויישמר בצורה מאובטחת. הוא לעולם לא יהיה גלוי בפרופיל, לחברים או לאנשים אחרים בפייסבוק או באינסטגרם. Meta תמחק מיד כל נתוני פנים שנוצרו לאחר ההשוואה הזו, ללא קשר לשאלה אם נמצאה התאמה או לא. אימות הסלפי ירחיב את האפשרויות של אנשים לקבל בחזרה גישה לחשבון ויהווה את הדרך הקלה ביותר עבור אנשים לאמת את זהותם. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה