דיגיטל וטק

אייפון או גלקסי: זה המכשיר ששווה פחות בשוק

במשך שנים האייפון שלט ביד רמה בשוק היד השנייה, אבל ניתוח חדש חושף שהמציאות משתנה. האם מכשירי סמסונג עוקפים את אפל בשמירה על הערך שלהם לאורך זמן, והאם מדובר בתופעה?
רפאל בן זקרי | 
אייפון 16 מול גלקסי S24 (צילום אפל, סמסונג)
במשך שנים רבות, האייפונים של אפל נחשבו למכשירים השומרים על ערכם בצורה הטובה ביותר בשוק, כאשר היה ניתן למכור אותם גם לאחר תקופת מה של שימוש, ולקבל בתמורה ערך כספי גדול. אך מגמה זו מתחילה להשתנות, כך לפחות לפי ניתוח חדש של SellCell, המצביע כי מכשירי האייפון מאבדים מערכם בקצב מהיר יותר עם כל דגם חדש, בעוד שסדרת ה-Galaxy S של סמסונג שומרת על ערכה טוב יותר מבעבר.
הנתונים מראים כי מכשירי ה-iPhone 16 איבדו 41% מערכם תוך שבועיים מהשקת הדגם, ירידה חדה יותר מ-33% שאיבדו ה-iPhone 15 וה-iPhone 14 באותה תקופה. למעשה, כל אייפון מאז ה-iPhone 12 שומר על ערכו פחות מהדגם שקדם לו. לעומת זאת, דגמי Galaxy S החדשים מאבדים ערך בקצב איטי יותר – ה-Galaxy S24 איבד רק 50% מערכו בחצי שנה, בהשוואה ל-54% שאיבד ה-Galaxy S22 באותה תקופה.
אמנם האייפונים עדיין מאבדים ערך בקצב איטי יותר ממכשירי סמסונג, אך הפער הולך ומצטמצם. אם המגמה תימשך, ייתכן שבקרוב מכשירי ה-Galaxy S יתחילו לשמור על ערכם יותר מהאייפונים, ובהתאם, תורגש ההשפעה על שוק היד השניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה