דיגיטל וטק

גוגל במאבק על עתידה: האם פיצול הענק בדרך?

משרד המשפטים האמריקאי בוחן צעדי הגבלים עסקיים קיצוניים נגד גוגל, הכוללים פיצול של אנדרואיד וכרום. גוגל מזהירה שהמהלך יפגע בתחרות ויעלה מחירים, בעוד המשפט המכריע יתקיים באביב 2024. איך זה ישפיע על עתיד ענקית הטכנולוגיה?
רפאל בן זקרי | 
גוגל (צילום shutterstock)
משרד המשפטים האמריקאי (DOJ) שוקל להציע לבית המשפט פיצול של אנדרואיד ו/או דפדפן כרום כחלק מצעדי הגבלים עסקיים נגד גוגל, אך החברה מתנגדת בתוקף לכך. ההצעות הללו נובעות מהחלטה באוגוסט שקבעה כי לגוגל יש מונופול על תחום החיפוש המקוון. המשפט להחלטת הסעדים יתקיים באביב 2024, ובו יחליט השופט על הצעדים הנדרשים לפתרון המונופול.
ה-DOJ הציע פתרונות אפשריים הכוללים פיצול של מוצרים כמו אנדרואיד, כרום ו-Google Play, במטרה למנוע מגוגל להשתמש בהם לחיזוק המונופול שלה בתחום החיפוש ובמוצרים הקשורים אליו, במיוחד בהקשר של בינה מלאכותית. גוגל טוענת שפיצול כזה יפגע במודלים העסקיים שלה, יעלה את מחירי המכשירים ויפגע בתחרות מול אפל.
בנוסף, משרד המשפטים שוקל לחייב את גוגל לשתף מתחרות במידע ובכלים המשמשים את מערכת החיפוש שלה, ואף לשנות הסכמים ומדיניות שמגבילים גישה לתכנים באינטרנט. גוגל מצידה מתנגדת ומציינת כי ההצעות חורגות מהיקף ההחלטה המקורית, ועלולות לפגוע בחדשנות ובצרכנים בארה"ב.
למרות החששות, החלטת השופט צפויה להתקבל באוגוסט 2025, ולאחריה גוגל תוכל לערער על הפסיקה, מה שעשוי לדחות את יישום הצעדים המוצעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה