דיגיטל וטק

גוגל וסמסונג נתבעות על ידי ענקית הגיימינג: "מונעות תחרות"

חברת Epic Games הגישה תביעה נגד גוגל וסמסונג בטענה שהן משתפות פעולה כדי למנוע ממשתמשי אנדרואיד להוריד אפליקציות ממקורות חיצוניים. התביעה סובבת סביב תכונה בשם Auto Blocker שחוסמת התקנה ממקורות חיצוניים, אך האם באמת יש כאן שיתוף פעולה מכוון בין השתיים?
רפאל בן זקרי |  1
פורטנייט ניצחה את גוגל (צילום shutterstock)
חברת Epic Games, היוצרת של המשחק Fortnite, הגישה תביעה נגד גוגל וסמסונג בטענה כי שתי החברות משתפות פעולה כדי למנוע ממשתמשי אנדרואיד להוריד אפליקציות ומשחקים ממקורות חיצוניים מחוץ לחנות Google Play. בלב התביעה נמצאת תכונה של סמסונג בשם Auto Blocker, שנועדה למנוע התקנת אפליקציות ממקורות בלתי מורשים במכשירי Galaxy.
Auto Blocker, שמופעלת כברירת מחדל במכשירי סמסונג, נועדה לשמור על משתמשים מפני אפליקציות זדוניות, אך גם מונעת התקנות צד שלישי. Epic Games טוענת כי מדובר במאמץ מתואם של גוגל וסמסונג לחסום תחרות בתחום הפצת האפליקציות, ובכך לחזק את המונופול של חנות Google Play כמקור היחיד לאפליקציות במכשירי Galaxy.
זהו לא המאבק הראשון של החברה. לאחר מאבק משפטי ממושך מול אפל, שבו ניצחה EpicGames, נראה שהחברה סימנה כעת כמטרה נוספת את המתחרות הגדולות. מנכ"ל החברה, טים סוויני, אמר כי אין לו הוכחה ישירה לשיתוף פעולה בין גוגל לסמסונג, אך מקווה לחשוף ראיות לכך במהלך הליך גילוי המסמכים. סוויני גם הבהיר שהתביעה מוגשת בשם כלל המפתחים, ולא רק עבור Epic Games.
סמסונג בתגובה השיבה כי Auto Blocker היא תכונת אבטחה שניתן לנטרל בכל רגע, וכן שהיא מתכוונת להיאבק בטענות של Epic Games, שאותן כינתה "חסרות בסיס". דובר גוגל מסר בהתייחסו לתביעה: "זוהי תביעה חסרת בסיס. יצרני מכשירי אנדרואיד חופשיים לנקוט בצעדים משלהם כדי לשמור על המשתמשים שלהם מוגנים"
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפל עומדת להפסיד
    רום07 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כבר מכשירי גלקסי הם המכשירים הכי פתוחים לאפליקציות מחוץ לגוגל פליי, תביעה בדיחה
    סגור