דיגיטל וטק

התייקרות של 20%: מתכננים לרכוש סמארטפון בקרוב? תחשבו שוב

המעבדים החדשים של קוואלקום ומדיה-טק, שצפויים להגיע למכשירי הדגל של השנה הקרובה, צפויים להקפיץ את מחירי הסמארטפונים, והצרכנים עלולים לשלם ביוקר. האם תהיו מוכנים לעליית המחירים, או שתבחרו להתפשר על המפרט?
רפאל בן זקרי | 
Galaxy S24 (צילום Shutterstock)
דיווח חדש חושף כי מעבדי הדגל Snapdragon 8 Gen 4 של קוואלקום ו-Dimensity 9400 של מדיה-טק, שצפויים להגיע לכל מכשירי הדגל הבאים של יצרניות כמו סמסונג, שיאומי ואחרות, יהיו יקרים בכ-20% יותר מהדור הקודם שלהם, מה שמבשר רעות לרוכשי הסמארטפונים הבאים. על פי המקורות, המחיר של Snapdragon 8 Gen 4 צפוי לעמוד על כ-190 דולר, בעוד שמחירו של Dimensity 9400 יהיה סביב 155 דולר.
העלייה במחירים נובעת בעיקר מעלויות הייצור בטכנולוגיית 3nm של TSMC, המייקרת את תהליך הייצור של השבבים. למרות שהמחירים המדויקים יכולים להשתנות בהתאם לגורמים כמו נפח והסכמי בלעדיות, הצפי הוא שהעלויות יגולגלו בסופו של דבר לצרכנים.
גם אנליסטים כמו מינג צ'י-קואו התריעו השנה כי המעבדים החדשים יהיו יקרים ב-20% עד 30% יותר ממעבד ה-Snapdragon 8 Gen 3, כך שהעלייה במחירים הייתה צפויה. יצרניות כמו שיאומי כבר התייחסו לעלויות הייצור העולות ושאלו את לקוחותיהן האם יעדיפו סמארטפונים משודרגים ויקרים יותר, או שמירה על אותו מחיר עם פשרות במפרט.
עליית המחירים מעמידה את יצרניות הסמארטפונים בדילמה: האם להציע מכשירים משודרגים במחיר גבוה יותר, או לשמור על רמת המחיר עם פשרות בטכנולוגיה ובמפרט. במקרה של סמסונג, כבר עלתה בפועל האפשרות של התפשרות בטכנולוגיה, או התייקרות המחיר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה