דיגיטל וטק

יוטיוב מסתבכת: אילו אמנים מובילים הוסרו מהפלטפורמה?

יוטיוב נמצאת במרכזו של סכסוך רישוי מתוח בארצות הברית, לאחר ששירים של אמנים גדולים נחסמו לצפייה בארה"ב. מה מסתתר מאחורי המחלוקת עם ארגון זכויות היוצרים SESAC, והאם מדובר בטקטיקה במו"מ?
רפאל בן זקרי | 
יוטיוב פרימיום (צילום Shutterstock)
מאבקי זכויות היוצרים עולים שלב, כאשר כעת על הכוונת נמצאת לא אחרת מאשר יוטיוב. לאחרונה, הוסרו מהפלטפורמה שירים של אמנים מפורסמים כמו אדל, קנדריק לאמאר ונירוונה בעקבות סכסוך עם ארגון זכויות היוצרים SESAC. הסכסוך נוגע למשא ומתן על חידוש הסכם הרישוי של המוזיקה ביוטיוב ובשירות YouTube Music, וכתוצאה מכך שירים פופולריים נחסמו לצפייה בארצות הברית.
כאשר משתמשי יוטיוב שונים ניסו לצפות בשירים פופולריים כמו "Rolling in the Deep" של אדל, הם נתקלו בהודעה: "תוכן זה אינו זמין בארצך". כאמור, הסיבה לכך היא מחלוקת חוזית בין יוטיוב ל-SESAC, ארגון המייצג למעלה מ-15,000 יוצרים ומפרסמים בתחום המוזיקה.
ארגון SESAC, שנוסד ב-1930, אמנם קטן מארגונים מקבילים כמו BMI ו-ASCAP, אך כולל רשימת אמנים בולטים. המחלוקת נובעת מהצורך לחדש את ההסכם בין יוטיוב ל-SESAC, כאשר נכון לעכשיו לא הושגה פשרה. דוברת יוטיוב מסרה בתגובה כי הם מנהלים משא ומתן בתום לב אך לא הצליחו להגיע להסכם הוגן לפני שפג תוקף החוזה. בינתיים, שירים שמיוצגים על ידי SESAC חסומים לצפייה בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה