דיגיטל וטק

סמסונג נכשלה? הירידה במכירות שחושפת בעיה רחבה יותר

מכירות ה-Galaxy Z Fold 6 ירדו בכ-10%, אך הבעיה עמוקה יותר משדרוגים קטנים. הצרכנים מתקשים לראות ערך במכשירים המתקפלים לעומת סמארטפונים "רגילים", והיתרונות של הפורמט אינם מספיקים להצדיק את המחיר הגבוה. האם המתקפלים הם העתיד, או שתמיד יישארו נישה?
רפאל בן זקרי |  1
Galaxy Z Fold6 (צילום Samsung)
מכירות ה-Galaxy Z Fold 6 ירדו בכ-10% בהשוואה לדגם הקודם, ה-Galaxy Z Fold 5. אולם בעוד שקל להאשים את השדרוגים הלא מסעירים של סמסונג, הבעיה נראית רחבה יותר. למעשה, נראה שהבעיה היא לא רק השדרוגים עצמם, אלא התפיסה הכללית כלפי הטלפונים המתקפלים, כך לפחות לפי סטפן רדוצ'יה מ-Android Police.
לדברי רדוצ'יה, הציבור לא רואה שינוי מהותי בחוויית השימוש שמצדיק את המעבר למכשירים מתקפלים. עם מסכים גדולים כמו אלה של ה-Galaxy S24 Ultra, ה-iPhone 16 Pro Max וה-Pixel 9 Pro XL, ההבדל בין הטלפונים ה"רגילים" והמתקפלים הולך ומצטמצם. למעשה, חוויית השימוש בטלפונים מתקפלים, בעיקר לצפייה בסרטים או למשחקים, לא תמיד עדיפה, ולעיתים אף פחות נוחה, במיוחד בשל המגן מפלסטיק שמפריע לשימוש חלק במסך.
מעבר לכך, רדוצ'יה מדגיש כי טלפונים מתקפלים סובלים מבעיות נוספות כמו עמידות פחותה, משקל כבד יותר ומצלמות פחות איכותיות ביחס למכשירים רגילים באותו טווח מחירים. הדבר יוצר מצב שבו הצרכנים מתקשים להצדיק את העלות הגבוהה, במיוחד כאשר לא מתקבלת תמורה משמעותית.
למרות האתגרים, רדוצ'יה סבור שיש פוטנציאל לפורמט המתקפל, אם רק יצרניות המכשירים ינצלו אותו בצורה טובה יותר. הוא מזכיר את ה-Microsoft Surface Duo כדוגמה לניצול חכם של הפורמט, עם אפשרויות מולטיטסקינג מתקדמות וחוויות ייחודיות. לדבריו, כדי שסמסונג וחברות נוספות יוכלו להחיות את הקטגוריה הזו, הן צריכות לפתח חוויות תוכנה נועזות ומעניינות יותר – אולי אפילו לשלב יישומי מציאות רבודה (AR) שיכולים להפוך את המכשירים המתקפלים לכלי דינמי ואטרקטיבי יותר.
בסיכום דבריו, רדוצ'יה קובע כי סמסונג צריכה להתמודד עם הבעיות הבסיסיות שמונעות אימוץ רחב של הטכנולוגיה המתקפלת. שדרוגים עיצוביים לבדם לא יפתרו את הבעיה – הפורמט הזה זקוק לשיפורים משמעותיים בחוויית המשתמש ובתמורה לצרכן, אחרת גורלו להישאר בגדר נישה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל על הכסף
    שרון 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    העברתי את הטלפון שלי פולד 5 לבן שלי הוא בן 13 וחזרתי לאולטרה 24 מאוד מאוכזב מהפולד מצלמה גרועה וסוללה חלשה לא שווא את הכסף
    סגור