דיגיטל וטק

אילון מאסק מתקפל: מה ירוויחו מכך המתחרות?

לאחר מספר שבועות, פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) תחדש את פעילותה במדינה, לאחר שמאסק הכריז כי החבר התעמוד בצווי בית המשפט. האם משתמשי X ישובו אל הפלטפורמה, או שפלטפורמות מתחרות כבר כבשו את השוק?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
לאחר מאבק ממושך מול מערכת המשפט בברזיל, פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) תציית לצווי בית המשפט ותחדש את פעילותה במדינה. הפלטפורמה נחסמה עקב הפרות חוזרות של חוקי המדינה, אך כעת הודיעה לבית המשפט העליון כי תעמוד בצווי החסימה של חשבונות קיצוניים ותמנה נציג משפטי בברזיל, כך מדווח הוושינגטון פוסט.
שופט העליון אלכסנדר דה מוראס, שניהל את התיק, העניק ל-X חמישה ימים להשלמת הניירת המשפטית. במקביל, החברה שילמה את הקנסות שהוטלו עליה בשל אי-ציות לצווים קודמים. המהלך הזה הוא דוגמה נוספת להתנהלותו של אילון מאסק, בעלי X, שמציב עצמו בעמדה קשוחה, אך נאלץ לבסוף להתפשר כדי לשמור על האינטרסים העסקיים שלו. מאסק, המזוהה עם דעותיו השנויות במחלוקת, זכה ב-2022 בפרס מנשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונרו, שהועמד לדין בגין הלבנת הון וניסיון לערער את תוצאות הבחירות האחרונות.
הנקודה המעניינת ביותר במאבק המשפטי הזה היא ההזדמנויות הבלתי צפויות שנוצרו עבור פלטפורמות מתחרות. לדוגמה, הרשת החברתית Bluesky חוותה זינוק משמעותי במספר המשתמשים, כשהצליחה לגייס כ-2 מיליון משתמשים חדשים בברזיל תוך ימים ספורים, ועקפה את Threads של מטא בראש טבלאות ההורדות.
נשיא ברזיל, לולה דה סילבה, אף המליץ לעוקביו לעבור לפלטפורמות אחרות, ביניהן Bluesky, מה שתרם לעלייה החדה בשימוש בפלטפורמה זו. למרות הצפוי חידוש פעילותה של X בברזיל, השאלה הגדולה היא האם תוכל לשחזר את נוכחותה הדומיננטית בשוק, בזמן ש-Bluesky ופלטפורמות אחרות ממשיכות לצבור תאוצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה