דיגיטל וטק

יוטיוב פרימיום בעליית מחירים דרמטית: היכן תשלמו 60% יותר?

יוטיוב פרימיום ממשיך להכעיס את המנויים עם עליות מחירים משמעותיות ביותר מעשר מדינות, כולל עליות משמעותיות במחיר של עד 60% באירופה. משתמשים זועמים על כך שהשירות הופך ליקר יותר משירותי סטרימינג מתחרים, ותוהים - האם ישראל הבאה בתור?
רפאל בן זקרי |  1
יוטיוב פרימיום (צילום Shutterstock)
יוטיוב פרימיום, שירות הזרמת המוזיקה והווידאו של גוגל, ממשיך להכעיס את המנויים שלו עם סבב חדש של עליות מחירים ברחבי העולם. העלאות המחירים האחרונות משפיעות על יותר מעשר מדינות, ובעיקר על מדינות באירופה, כאשר באזורים מסוימים נרשמו עליות של עד 60%. תופעה זו גורמת לתסכול רב בקרב משתמשים רבים, שמבקרים בחריפות את גוגל על המדיניות הכלכלית החדשה.
במדינות כגון אירלנד, הולנד, בלגיה ואיטליה, עלה המחיר למנוי אישי מ-11.99 אירו ל-13.99 אירו, ומחיר מנוי משפחתי עלה מ-17.99 אירו ל-25.99 אירו. במדינות אחרות, כגון שוודיה ודנמרק, העליות היו אפילו יותר משמעותיות, כאשר מחיר מנוי אישי טיפס ל-149 קרונה בשוודיה ול-139 קרונה בדנמרק, בעוד המנוי המשפחתי טיפס ל-279 קרונה ו-259 קרונה בהתאמה.
לפי הדיווחים, יש לציין שהעלאות המחירים פוגעות במיוחד במשתמשים הרשומים דרך מכשירים של אפל, כאשר שם נרשמה העלאה של 60% במקרים מסוימים. העלאה זו ככל הנראה קשורה לעמלות שגובה אפל, כאשר משתמשים שרשומים ישירות דרך גוגל מדווחים על עליות פחות חדות.
התגובה של המשתמשים להעלאות המחירים לא איחרה לבוא. רבים מהם הביעו את מורת רוחם ברשתות החברתיות, שם נרשמו תלונות רבות על כך שיוטיוב פרימיום הפך לשירות סטרימינג יקר יותר משירותים פופולריים אחרים כגון נטפליקס, אמזון פריים ו-HBO. אולם גוגל מצידה הבהירה שהעלאת המחירים נדרשת כדי להמשיך לספק שירות איכותי ולהשקיע בתמיכה ביוצרים ובתכנים.
כעת, נותר לנו בישראל לתהות האם אנחנו הבאים בתור לחוות את עליית המחירים המשמעותית הזו, לאור העובדה שגם כך השירות בישראל יקר ביחס למדינות אחרות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגיע לכם! אני לא קונה שום פרימיום ובטח לא מ"גוגל"! (ל"ת)
    עמית 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור