דיגיטל וטק

פריצת הדרך של אילון מאסק: מתי עיוורים יוכלו לראות שוב?

שבב המוח של חברת ניוראלינק של אילון מאסק, מקבל את הסטטוס "מכשיר פורץ דרך" מטעם מינהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA - ויוכל לעזור לעיוורים לראות שוב. המיליארדר מבטיח: גם מי שאיבדו את שתי עיניהם וגם מי שנולדו עיוורים יוכלו לראות 
מערכת ice | 
אילון מאסק, ניוראלינק (צילום shutterstock, ניוראלינק)
חברת שבבי המוח של אילון מאסק, ניוראלינק (Neuralink), זכתה בסטטוס "מכשיר פורץ דרך" עבור שתל שמטרתו לעזור לחולים עיוורים להשיב לעצמם את הראייה.
על פי הודעת החברה, שתל המוח הניסיוני, שזכה לכינוי "Blindsight", (בתרגום חופשי: "ראייה עיוורת") קיבל אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקאי להשתתף בתוכנית ההתנדבותית ולהצטרף לעוד 57 מכשירים שקיבלו עד כה את הייעוד, על פי ה-FDA.
מאסק, שידוע בהכרזות הנועזות על מוצרי החברות שלו הרבה לפני שהם יוצאים לשוק - חגג את החלטת ה-FDA על ידי שיתוף תמונה של שחקן "מסע בין כוכבים: הדור הבא" לוואר ברטון, שדמותו  לוטננט-קומנדר ג'ורדי לה פורג' השתמשה במשקף עתידני כדי לראות.
"מכשיר ה-Blindsight מבית ניוראלינק יאפשר אפילו לאלו שאיבדו את שתי העיניים ואת עצב הראייה שלהם לראות", כתב מאסק ב-X השבוע. "בתנאי שקליפת הראייה שלמה, היא אפילו תאפשר לאלה שהיו עיוורים מלידה לראות בפעם הראשונה".
  
סטטוס "מכשיר פורץ הדרך" נועד לזרז את הפיתוח, ההערכה והבדיקה לאישור טרום-שוק עבור מכשור רפואי המטפל במצבים מסכני חיים או קבועים.
"הראייה תהיה בהתחלה ברזולוציה נמוכה", עדכן מאסק, "כמו גרפיקה של 'אטארי', אבל בסופו של דבר יש לה את הפוטנציאל להיות טובה יותר מהראייה הטבעית ולאפשר לנו לראות באורכי גל אינפרא אדום, אולטרה סגול או אפילו מכ"ם".
על פי, דובר ה-FDA, המכשיר עדיין לא נחשב בטוח ויעיל אבל במינהל יש ציפייה סבירה שהוא יכול לספק טיפול או אבחון יעילים יותר ביחס לסטנדרט הטיפול הנוכחי בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה