בעולם

אילון מאסק שיתף "פרודיה", המושל הוציא אותה מחוץ לחוק

אחרי שאילון מאסק שיתף סרטון דיפ פייק של המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס, מושל קליפורניה גאווין ניוסם חתם על חקיקה המעניקה לבית המשפט את הסמכות לחסום הפצת תוכן מזויף בתקופת הבחירות; ניוסם: "להשתמש בטכנולוגיה כדי להטעות את הציבור בבחירות זו חציית גבול"
שרון בירקמן | 
גאווין ניוסם, אילון מאסק (צילום shutterstock)
מושל קליפורניה, גאווין ניוסם, חתם על חוקים חדשים שמטרתם להילחם בניצול לרעה של טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) בתחום הפוליטי והבידור. החוקים החדשים נועדו להבטיח הגנה על טוהר הבחירות ולמנוע החלפת שחקנים דיגיטלית ללא הסכמתם.
החוק החדש אוסר על הפצת תכנים פוליטיים מזויפים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית במהלך תקופת הבחירות. הצעד מגיע לאחר שאילון מאסק, בעלי פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) וטסלה, שיתף סרטון דיפ פייק של סגנית הנשיא קמלה האריס ביולי האחרון. "לא מעניין אותי אם זה היה האריס או טראמפ – זה היה פשוט לא נכון בכל רמה", אמר ניוסם. מאסק, בתגובה, הזכיר למושל שפרודיה עדיין חוקית בארצות הברית.

"פרודיה אולי חוקית", הגיב ניוסם, "אבל להשתמש בטכנולוגיה כדי להטעות את הציבור בבחירות זו חציית גבול". החקיקה החדשה נועדה להילחם בהפצת מידע שקרי ולמנוע פגיעה בהליך הדמוקרטי. החוק החדש מעניק לבית המשפט את הסמכות לחסום הפצת תוכן מזויף בתקופת הבחירות ולחייב את המשתפים לשאת באחריות משפטית ובקנסות.
בנוסף לחוק נגד דיפ פייק פוליטיים, ניוסם חתם גם על חוקים המגינים על שחקנים מפני החלפתם בדימויים דיגיטליים. החוק החדש קובע כי שחקנים לא יוחלפו בכפילים דיגיטליים לאחר מותם ללא הסכמתם המפורשת מראש. צעד זה מגיע בעת שגופים בתעשייה, כולל ארגון השחקנים SAG-AFTRA, הביעו חשש מהשפעת הטכנולוגיה החדשה על העבודה בתעשיית הבידור.

זו אינה ההתנגשות הראשונה בין מאסק לניוסם. מוקדם יותר השנה העביר מאסק את המשרדים של X ו-SpaceX לטקסס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה