דיגיטל וטק

מהפכת ה-OLED בטלוויזיות: "הצרכן הישראלי אוהב לקנות פרימיום" | ראיון

שלומי ברוך, סמנכ"ל מותג LG בקבוצת ח.י, חושף בראיון מיוחד כיצד טכנולוגיית ה-OLED ממשיכה לדחוק את ה-LCD בשוק הטלוויזיות. הוא מסביר למה הצרכן הישראלי מאמץ את הטכנולוגיה במהירות, ומה צופן העתיד לטלוויזיות הפרימיום של LG בישראל ובעולם, ואיך החברה מתכוונת להמשיך להוביל את מהפכת ה-OLED
רפאל בן זקרי |  5
שלומי ברוך סמנכל מותג LG (צילום צילום פרטי)

עם תאורה נקודתית עבור כל פיקסל במסך, טכנולוגיית ה-OLED ממשיכה לדחוק את ה-LCD גם בשוק טלוויזיות הפרימיום. נתונים חדשים מחברת המחקר OMDIA מצביעים על צמיחה משמעותית בשוק מסכי ה-OLED העולמי. לפי הדו"ח, צפויה עלייה של 33% במשלוחי מסכי OLED לטלוויזיות בשנת 2023, עם תחזית לכ-7.05 מיליון יחידות, לעומת 5.29 מיליון בשנה שעברה. המגמה צפויה להימשך, עם תחזית לקראת 10 מיליון יחידות בשנת 2030. במקביל, חלקם של מסכי ה-LCD, שהיוו 85.3% מהשוק ב-2020, צפוי לרדת לטווח ה-50% השנה.

כיום, LG היא החלוצה בתחום ה-OLED וגם מובילה את השוק העולמי. כדי להבין לעומק את המשמעות של נתונים אלה ואת ההשלכות על השוק הישראלי, שוחחנו עם שלומי ברוך, סמנכ"ל מותג LG בקבוצת ח.י., שמספק הצצה למאחורי הקלעים של שוק הטלוויזיות בישראל, על המגמות בשוק ועוד.
כשאנחנו מבקשים לשמוע מברוך סקירה כללית על פעילות LG בישראל בתקופה האחרונה, במיוחד בשוק הטלוויזיות, הוא גאה לומר כי LG היא כיום שחקנית מובילה בשוק המקומי, לצד מתחרה קוריאנית נוספת. "אנחנו בעצם גדלים עוד ועוד כל שנה בשוק המקומי," אומר ברוך. "לפי נתוני GFK, אנחנו וסמסונג מהווים ביחד למעלה מ-60% מהשוק בארץ." לדבריו, LG, המובילה גם בשוק העולמי, מתמקדת כיום במספר קטגוריות מוצר, כאשר הבולטות ביניהן הן קטגוריית מסכי הפרימיום, קטגוריית ביניים הנקראת QNED (מסכי LCD עם תאורה אחורית Mini-LED ו-Quantum Dot), ומסכי OLED. הוא גם מדגיש כי טכנולוגיית ה-OLED של LG, שהחלה את דרכה לפני כ-11 שנים בישראל ובעולם, מובילה את המכירות באופן בולט.
אנחנו עוברים לדבר על הגורמים המניעים את הצמיחה המשמעותית בשוק ה-OLED העולמי, ולפי הנתונים של OMDIA, אירועי ספורט גדולים, כמו האולימפיאדה מהווים זרז משמעותי להחלפת טלוויזיות. צרכנים רבים מנצלים את ההזדמנות לשדרג את חוויית הצפייה שלהם לקראת אירועים אלה. ברוך מוסיף ומציין מספר גורמים מרכזיים: "ראשית, הטכנולוגיה הבשילה לאחר עשור בשוק. שנית, הצרכנים כבר מכירים את היתרונות הטכנולוגיים של המוצר. בנוסף, יש חשיפה רחבה למסכי OLED במכשירים נוספים כמו סמארטפונים, שעונים חכמים, טאבלטים ואפילו ברכבים," כאשר LG Display היא שחקן מוביל בכל קטגוריות המוצר הללו.
 


באשר לשוק הישראלי, ברוך חושף כי LG צופה להגיע לכ-200,000 מסכי OLED שנמכרו מאז ההשקה הראשונה בארץ. "זה מראה על ביטחון רב של הצרכן הישראלי בטכנולוגיה זו," הוא אומר. "הצרכן הישראלי אוהב לקנות פרימיום ונהנה מהיתרונות הטכנולוגיים של OLED, כמו זוויות צפייה רחבות, ניגודיות גבוהה, צבעים עשירים, זמן תגובה מהיר, ועיצוב דק במיוחד." בניגוד ל-LCD, כל פיקסל ב-OLED מאיר בעצמו, מה שמאפשר שחור מושלם ויחס ניגודיות אינסופי. זה מביא לאיכות תמונה עשירה יותר, עם צבעים חיים ודינמיים במיוחד.

כשאנחנו מדברים על מגמות ספציפיות בשוק הישראלי, ברוך מצביע על מגמה הולכת וגדלה של הצרכן הישראלי לעבר מסכים גדולים יותר. "אם בעבר הסטנדרט היה מסכי 55 אינץ', היום כל סלון מתחיל ב-65 אינץ' ומעלה. אנחנו אפילו רואים עלייה בביקוש למסכי 77 אינץ' ו-83 אינץ'." ברוך מוסיף ומסביר כי הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת צפייה נוחה גם ממרחקים קצרים יחסית, וזוויות הצפייה הרחבות מאפשרות שימוש במסכים גדולים יותר בחללי מגורים.
ברוך מוסיף ומדגיש מה חשוב מאוד לצרכן הישראלי: "מכיוון של-OLED יש הרבה מאוד יתרונות, אז הוא פוגש את זה גם בלקוחות שמחפשים לייפסטייל, או גיימרים שרוצים ליהנות גם ממסך עם מהירות מאוד טובה כדי לשחק בקונסולות."
ברוך גם חושף פרטים על מיקומה של ישראל בשוק העולמי, ועל איך ש-LG תופסת את השוק המקומי שלנו: "השוק הישראלי נחשב לאגרסיבי במחירים בהשוואה לשווקים אחרים, והוא אחד מחמשת השווקים האסטרטגיים של LG להשקעה בטכנולוגיה זו." לדבריו, ישראל נחשבת למדינה של Early Adopters בתחום הטכנולוגיה, עם צרכנים שאוהבים לרכוש מוצרי איכות. באשר לאסטרטגיית המחירים והנגישות של טכנולוגיית ה-OLED, ברוך מצביע על ההיצע הנרחב ש-LG מציעה לצרכן. "כבר היום יש לנו מספר קטגוריות מחיר, עם סדרות B, C, G, ו-M, כשכל סדרה מציעה רמות מחיר שונות עם מאפיינים ייחודיים."
לפי ברוך, ככל שהמכירות גדלות, המחירים יורדים והטכנולוגיה נעשית נגישה יותר לצרכנים רבים: "כבר היום יש לנו כמה קטגוריות מחיר, זאת אומרת אתה יכול לראות שיש סדרות כניסה לצורך העניין בטכנולוגיות ה-OLED שגם עדיין עם הסטנדרט הגבוה מאוד של ה-OLED, עם מחירים מאוד מונגשים בהשוואה לקטגוריות נגיד מחיר שהיא יותר גבוהה. זאת אומרת יש לנו סדרות מ-B, C ו-G ו-M ולכל סדרה בעצם יש את קטגוריות המחיר עם הפיצ'רים הרלוונטיים שמקבלים בתמורה לכל סדרה."
עבור לקוח המעוניין לרכוש את טלוויזיית ה-OLED הראשונה שלו, ברוך מסביר: "היום ניתן למצוא מסכי OLED בגודל 55 אינץ' בטווח מחירים של 4,000-5,000 שקל. מסכי 65 אינץ' נעים סביב 5,000-6,000 שקל, ואפילו מסכי 77 אינץ' כבר זמינים בפחות מ-10,000 שקל." כדי להמחיש היטב את ירידת המחירים, ברוך מציין כי ב-2014-2015, מסך 55 אינץ' עלה כ-50,000 שקל. את חישוב הירידה הדרמטית במחירים תוכלו לעשות בעצמכם.
ועם כל זאת, טכנולוגיית ה-OLED עדיין לא חפה מבעיות וחששות של הצרכנים. כשאנחנו שואלים את ברוך בנוגע לצריבות המסך שהיו ידועות בעבר בסוג המסכים הזה, הוא מדגיש את ההתקדמות הטכנולוגית ומפיג את החששות: "ככל שהשנים התקדמו והטכנולוגיה התפתחה, LG פיתחה מנגנוני הגנה ואלגוריתמים מתקדמים להתמודדות עם בעיית הצריבות." כדי לתת לצרכנים להיות בטוחים יותר ברכישת טלוויזית OLED, ברוך מצהיר כי LG מציעה אחריות נרחבת, עם לפחות 3 שנות אחריות מלאה ברוב הסדרות, ואפילו 5 שנות אחריות בסדרת ה-G היוקרתית, ומוסיף: "הטכנולוגיה היום הרבה יותר בשלה ומוגנת מצריבות בצורה בטוחה הרבה יותר".
לצד החששות מתקלות בלתי צפויות וממחירים גבוהים, LG מתמודדת בשוק ה-OLED לצד שחקניות שלא עושות לה חיים קלים. ברוך מתייחס לכך ואומר כי "אנחנו שמחים מאוד שמצטרפים עוד שחקנים לשוק ה-OLED. אם בעבר המתחרות התנגדו לטכנולוגיות אחרות וחשבו שהטכנולוגיה של ה-OLED לא היא הטכנולוגיה הטובה ביותר, היום לא רק שהן מודות בזה, הן גם הצטרפו ומייצרות בעצמן וגם רוכשות מסכי פאנל מ-LG."
ברוך מוסיף: "העובדה שעוד שחקנים מצטרפים לשוק רק מחזקת את איכות המסכים והטכנולוגיה". ככל שיותר מסכים יימכרו, כך המחירים יהיו נגישים יותר והביקושים יגדלו. הודות לכך, הוא מדגיש, טכנולוגיית ה-OLED הופכת להיות נגישה גם בקטגוריות מחיר שונות, ומאפשרת לצרכן ליהנות מהאיכות הטובה ביותר במחירים מונגשים יותר מבעבר: "התחרות היא טובה לכולם וגם הצרכן הישראלי ייהנה, גם עם איכויות מאוד מאוד גבוהות ומחירים הרבה יותר נגישים. ככל שיהיו יותר מסכים שיימכרו בעולם או בישראל, ככה המחיר יהיה יותר אטרקטיבי והביקושים יעלו".
עם הפנים לעתיד, שאלנו את ברוך לגבי התוכניות של LG לעתיד, ולגבי חדשנות בתחום התחרותי הזה. בתגובה, ברוך מספר על מספר פיתוחים מרגשים: "השנה השקנו את מערכת Zero Connect, המאפשרת חיבור המסך לחשמל בלבד, עם קופסה חיצונית לכל שאר החיבורים. יש לנו גם את ה-Rollable, מסך נגלל בעובי של ארבעה כרטיסי אשראי." ברוך מוסיף: "לטכנולוגיה הזאת יש הרבה מאוד יתרונות טכנולוגיים שאפשר לפתח איתם גם ברמה העיצובית וגם ברמה של איכויות התמונה. השנה אנחנו כבר מגיעים לפיק בהירות של קרוב לאלפיים ניט".
כדי להמחיש את סדר הגודל, הוא מסביר: "היום מסך ממוצע מקבל עוצמת הארה של כ-400 ניטים. אז אפשר לראות היום תכנים ספציפיים, לצורך העניין בנטפליקס, ב-Dolby Vision, שמגיעים לפיק של אלפיים ניט, שזה נותן אפקט תמונה מרהיב, וגם מאפשר לראות תמונה בחדר מואר עם עוצמת הארה מאוד מאוד גבוהה, בלי לאבד את איכות הצפייה". ניט היא יחידת מדידה לבהירות. ככל שהערך גבוה יותר, כך המסך מסוגל להפיק תמונה בהירה יותר, מה שחשוב במיוחד בחדרים מוארים. Dolby Vision, מצד שני, היא טכנולוגיית HDR מתקדמת שמאפשרת טווח צבעים ובהירות רחב יותר, מה שמביא לתמונה מציאותית ועשירה יותר.
לסיכום, שאלנו את ברוך כיצד הוא רואה את עתיד שוק ה-OLED. בתגובה, הוא מביע ביטחון ואופטימיות רבה לגבי עתיד טכנולוגיית ה-OLED: "אם אני הולך לחברים, או שמשפחה מגיעה לבית והם רואים מסך OLED מול העיניים, אז תמיד יש את אפקט הוואו שנוצר אצל כולם". ברוך מדגיש את חשיבות ההשקעה בטכנולוגיה איכותית: "היום, אנשים מחליפים טלוויזיה בממוצע כל 4-5 שנים, אם לא יותר. לכן, כשכבר משקיעים, כדאי לבחור בטכנולוגיה שמציעה חוויית צפייה יוצאת דופן." הוא מסכם בנימה אופטימית: "אנחנו בטוחים ביתרונות הטכנולוגיים של OLED על פני אלטרנטיבות אחרות בשוק. עם הירידה המתמשכת במחירים והנגישות הגוברת, אני צופה אימוץ נרחב יותר של הטכנולוגיה. כפי שאנו כבר רואים בישראל, OLED הופך להיות הבחירה המועדפת עבור צרכנים שמחפשים את חוויית הצפייה האולטימטיבית."

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אין הצדקה למחיר
    דודלי 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם לטכנולוגיית פרימיום הזאת יש חסרונות
    סגור
  • 3.
    מצויין לא להרבה זמן
    סרגיי 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר 3 שנים יש לי במסך OLED של LG כ 50 פיקסלים מתים מסביב למסגרת...טלוויזיה מצויינת ל 2-3...בהשקעה לא לא זולה. בספק אם טלוויזיה הבאה תיהיה Oled.
    סגור
  • 2.
    בטלויזיות הענקיות האלה זה לא בעייתי עם כתוביות?
    חיים 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להזיז את העיניים למלעה למטה
    סגור
  • 1.
    מסכי Micro LED הם הדור הבא
    אלי 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחזיקים לאורך זמן, עוצמת תאורה גבוהה, דיוק הצבעים גבוהה. המחיר של מסכי Micro LED צפוי לרדת.
    סגור
  • ייקח עוד 5 שנים לפחות (ל"ת)
    יטא5 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור