דיגיטל וטק

סמסונג נפרדת מאפל? אלו החברות שיספקו מסכים לאייפון הבא

סמסונג נסוגה מהשותפות העסקית עם אפל לאספקת המסכים לאייפון המוזל הבא. במקומה, אפל פונה לספקיות אחרות שיצטרכו לעמוד בלחץ הייצור ולהבטיח את האיכות הנדרשת. מי הן המתחרות שייכנסו לנעליים הגדולות של סמסונג?
רפאל בן זקרי | 
לוגו סמסונג (צילום Shutterstock)
סמסונג איבדה הזדמנות משמעותית לספק מסכי OLED עבור הדור הבא של האייפון SE, לאחר שנסוגה מהצעתה בשל מחלוקות על מחירים מול אפל. מוקדם יותר השנה דווח כי אפל בוחנת את האפשרות לרכוש מסכים מ-BOE הסינית, LG Display הדרום-קוריאנית וסמסונג, אך כעת, על פי דיווח של Nikkei Asia, סמסונג לא תספק את המסכים לדגם זה.
כיום, סמסונג היא הספקית הגדולה ביותר של מסכי OLED לאייפונים, ומספקת כמעט חצי מהכמות הנדרשת לאפל. המסכים שלה מופיעים בעיקר בדגמים המתקדמים כמו האייפון פרו. לעומתה, BOE ו-LG Display סיפקו עד כה כ-20% ו-30% מהמסכים בהתאמה. ההחלטה הנוכחית של אפל לשתף פעולה עם BOE ו-LG Display בלבד עבור ה-iPhone SE 4 משנה את מערך הכוחות בשוק.
המעבר של אפל לספקיות אחרות עשוי להשפיע על נתח השוק של סמסונג בתחום המסכים, במיוחד כאשר ה-iPhone SE נחשב לדגם פופולרי בשל מחירו הנמוך יחסית. אפל בחרה ב-BEO ו-LG Display לא רק בשל מחירן התחרותי, אלא גם בשל היכולת שלהן לעמוד בדרישות האיכות הגבוהות של החברה.
שינוי זה מעיד על מגמה רחבה יותר שבה אפל מנסה לגוון את ספקי המסכים שלה ולהפחית את תלותה בסמסונג. ככל שהשוק ימשיך להתפתח, סביר להניח שנראה את BOE ו-LG Display מחזקות את מעמדן כספקיות מרכזיות לאפל, בעוד שסמסונג עשויה להתמקד יותר בדגמים הפרימיום של החברה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה