דיגיטל וטק

הסודות של אפל דלפו? רשות ההגבלים בהודו בודקת

רשות ההגבלים העסקיים נאלצה להחזיר דוחות חקירה שנעשו נגד אפל לאחר טענות כי סודות מסחריים רגישים שלה דלפו למתחרים. אפל טוענת שהדליפה עלולה לפגוע בה משמעותית בשוק האפליקציות המקומי והעולמי, והמהלך מעורר תהיות כיצד המידע שהודלף ישפיע על עתיד החקירה
רפאל בן זקרי | 
אפל (צילום shutterstock)
בצעד נדיר, רשות ההגבלים העסקיים בהודו (CCI) הורתה על החזרת דוחות חקירה שנעשו נגד אפל, בעקבות תלונת החברה כי סודות מסחריים שלה נחשפו למתחרים. הדוחות, שהתמקדו בטענות על ניצול מעמדה הדומיננטי של אפל בשוק האפליקציות, כוללים מידע רגיש שהודלף לחברות מתחרות.
על פי הדוחות, אפל לכאורה ניצלה את מעמדה בשוק כדי לחייב מפתחים להשתמש במערכת הרכישות הפנימיות שלה, תוך גביית עמלות גבוהות. אפל מכחישה את ההאשמות וטוענת כי נתח השוק שלה בהודו קטן, כשהיא מייצגת רק כ-3.5% מכלל הסמארטפונים במדינה, בעוד רוב השוק נשלט על ידי מכשירים מבוססי אנדרואיד.
מדובר בהחזרת הדו"חות מחברות חיצוניות – כמו Match ו-ADIF שהיו מעורבות בתלונות נגד אפל וקיבלו גישה לדו"חות – אל רשות ההגבלים העסקיים, לאחר שהדו"חות כבר הופצו לאותם גופים. הדוחות המדוברים הוחזרו לצורך בדיקה מחודשת, ובמיוחד עמודים שבהם נחשף מידע רגיש לגבי הכנסות חנות האפליקציות של אפל בהודו ונתח השוק שלה. מדובר בצעד חריג שדורש עדכון והסרת מידע סודי מהדוחות, מה שיכול להוביל לעיכוב נוסף של ההליך.
אפל עומדת בפני לחץ רגולטורי גם במדינות אחרות, כולל באיחוד האירופי, שם היא נחשדת בהפרת חוקים מקומיים, מה שעלול להוביל לקנסות כבדים. המקרה בהודו מצטרף לשורת חקירות עולמיות המכוונות כלפי השיטות העסקיות של החברה בשוק האפליקציות, ולאור הניצחון של פורטנייט על אפל לאחרונה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה