דיגיטל וטק

אפל מפסידה: אחרי מאבק של 4 שנים, פורטנייט חוזר לאייפון

תחילתו של עידן חדש: שנים של מאבקים נגד ענקית הטכנולוגיה אפל, יצרנית פורטנייט Epic Games, מכריזה שהמשחק יחזור למכשירי ה-iOS. בהצהרה שפרסמה לתקשורת ציינה שהמשחק האהוב ישוחרר בחנות משחקים צד שלישית
מערכת ice |  3
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום ויקיפדיה)
לאחר ארבע שנים של מאבק משפטי נגד אפל יצרנית המשחקים Epic Games, רושמת הישג משמעותי. לפני שעות ספורות חברת המשחקים (האחראית בין היתר על המשחק פורטנייט), הכריזה בהודעה לעיתונות שהיא עומדת בקרוב מאוד לשחרר את המשחק האהוב בחנות האפליקציות שלה AltStore PAL ובכך יחלו עידן חדש בהיסטוריה של מכשירי אפל.
כזכור, המאבק בין השתיים הוא סביב תביעה ש-Epic Games, הגישה נגד אפל בגין התנהלותה כמונופול בתחום האפליקציות במכשיריה. בעקבות התביעה אף נרשם שינוי במעמד בהחברה באיחוד האירופי בגין חוק השווקים הדיגיטליים. 
חוק השווקים הדיגיטליים (DMA) שכאמור נכנס רק לאחרונה לתוקף בשטחי האיחוד האירופי, נועד להבטיח תחרות הוגנת בשוק הדיגיטלי. במסגרת החוק, מחויבות חברות כמו אפל לאפשר לחנויות אפליקציות חיצוניות לפעול במכשיריהן ולא לחסום או להעדיף את השירותים שלהן על פני מתחרים.
בהצהרתה לתקשורת, Epic Games כתבה כך:
"אנחנו מתקרבים במהירות לזינוק גדול במאמצים של Epic להביא את המשחקים שלנו לשחקנים ניידים. Fortnite תחזור בקרוב ל-iOS באיחוד האירופי ו-Epic Games Store תגיע לאנדרואיד ברחבי העולם ול-iOS באיחוד האירופי, ותביא תנאים מעולים לכל המפתחים: 12% עמלת חנות עבור תשלומים שאנו מעבדים ו-0% עבור תשלומי צד שלישי מוֹרָד הַגִבעָה.
אבל זה לא הכל! היום אנו מכריזים כי Epic מתכננת להביא משחקי מובייל משלה, כולל Fortnite, גם לחנויות ניידות אחרות, מה שמספק חוויה נהדרת לכל המפתחים. כמו כן, נסיים שותפויות הפצה עם חנויות ניידות המשמשות כגופני שכר דירה מבלי להתחרות איתנה ולשרת את כל המפתחים בצורה הוגנת, גם אם חנויות אלו יציעו לנו מבצע מיוחד על המשחקים שלנו.
למה אנחנו עושים את זה: אנחנו דוגלים בזכויות קיום של חנויות ובתחרות הוגנת ב-iOS ואנדרואיד כבר זמן רב, וההתקדמות מתפשטת ברחבי העולם בדמות חוק ה-DMA האירופי, חוקים דומים בבריטניה ויפן, חקירות רגולטוריות ברחבי העולם וניצחונות בתי המשפט אפי מול. גוגל בארה"ב. כמפעילים של Epic Games Store, אנו ננצל את ההזדמנות הזו כדי להביא הרבה מאוד לכל המפתחים בחנות שלנו. וכמפתחי משחקים בעצמנו, אנחנו רוצים לעשות כמיטב יכולתנו כדי לתמוך בחנויות אחרות שמנסות להביא עסקאות מצוינות משלהן לכל המפתחים.
בחדשות מרגשות, אנו מכריזים שמשחקי המובייל שלנו מגיעים ל-AltStore ב-iOS באיחוד האירופי, ואנו מצפים להכריז על תמיכה לפחות בשתי חנויות צד שלישי נוספות בקרוב.
לבסוף, החדשות העצובות הן שהיום אנחנו מודיעים שפורטנייט והמשחקים האחרים שלנו יעזבו את החנות של סמסונג Galaxy חנות במחאה על ההחלטה האנטי-תחרותית של סמסונג לחסום העמסת צד כברירת מחדל במכשירי האנדרואיד של סמסונג וכתוצאה מגילויים פומביים בתביעה האמריקאית Epic vs. גוגל על ​​ההצעות המתמשכות של גוגל נגד סמסונג להגבלת התחרות בשוק הפצת יישומי אנדרואיד".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אהמת תענוג במקום 30 אחוז (ל"ת)
    אשר 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה זה עוזר לאירופאים עם ה ai בגרסה 16 לא יגיע אליהם
    ג׳נבייב 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין אם זה יגרום לירידת מכירות של אפל באירופה
    סגור
  • 1.
    משחק נוראי עדיף שלא היה קיים (ל"ת)
    אוהד 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור