דיגיטל וטק

אפל נכנעת: בקרוב נראה חנות אפליקציות נוספת באייפון?

לאחר מאבק ממושך, ענקית הטכנולוגיה האמריקנית נכנעה ללחצים באירופה ואישרה את השקת חנות האפליקציות החיצונית של Epic Games שאחראית למשחק פורטנייט. האם זהו תחילתו של עידן תחרותי חדש לטובת המשתמשים?
רפאל בן זקרי | 
אפל מצטרפת למאבק נגד האיחוד האירופי (צילום unsplash, freepik)
לאחר מאבק ממושך, אפל אישרה סוף סוף את השקת חנות האפליקציות החיצונית של Epic Games באיחוד האירופי, שתהיה החנות החיצונית הראשונה במכשירי אפל שאינה מבית החברה.
במהלך הסכסוך, שנמשך מאז 2020, הגישה Epic Games, המפתחת של פורטנייט, תביעה משפטית בטענה לניצול לרעה של המונופול. התביעה נמשכה שנים רבות וכללה מספר ערכאות משפטיות, שהביאו לשינויי מדיניות של אפל באיחוד האירופי בעקבות רגולציה חדשה.
לאחרונה האשימה Epic את אפל בעיכוב מכוון של אישור החנות שלה בטענה לעיצוב דומה מדי לחנות האפליקציות של אפל. בהודעה בטוויטר, טענה Epic כי אפל דחתה את הבקשה שלהם פעמיים בגלל הדמיון בין כפתור ההתקנה של Epic לכפתור של אפל, ובגלל השימוש בתגית "רכישות בתוך האפליקציה" שזהה לזו של אפל. אפל הגיבה כי הדחיות לא קשורות לאפליקציה פורטנייט, שכבר קיבלה אישור, וציינה כי היא מחויבת לעמוד בתקנות האירופאיות החדשות.
חוק השווקים הדיגיטליים (DMA) שנכנס לתוקף לאחרונה באיחוד האירופי, נועד להבטיח תחרות הוגנת בשוק הדיגיטלי. במסגרת החוק, מחויבות חברות כמו אפל לאפשר לחנויות אפליקציות חיצוניות לפעול במכשיריהן ולא לחסום או להעדיף את השירותים שלהן על פני מתחרים.
Epic Games מתכננת להשיק את החנות שלה באיחוד האירופי בחודשים הקרובים, והיא תכלול תוכן של Epic לצד תוכן של שותפים חיצוניים, כאשר החברה הבטיחה לפרסם פרטים נוספים לקראת ההשקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה