דיגיטל וטק

מיקרוסופט בשדרוג משמעותי: החיפוש בווינדוס מקבל יכולות AI

מיקרוסופט מתכננת שדרוג מפתיע לחיפוש ב-Windows 11, הכולל יכולות AI חדשות שעשויות לשנות את חווית השימוש בצורה משמעותית. מה הם הפרטים שמיקרוסופט לא מספרת על הפיצ'ר, ואיך זה ישפיע על חוויית השימוש שלכם? כל הפרטים מאחורי השדרוג המיוחל
רפאל בן זקרי | 
Windows 11 (צילום shutterstock)
החיפוש ב-Windows מעולם לא היה מהמתקדמים בשוק, ולא מעט משתמשים ב-Windows 11 התלוננו על כך, במיוחד בהשוואה לכלים כמו Spotlight ב-macOS של אפל. כעת, נראה שמיקרוסופט סוף סוף קשובה לתלונות ומנסה לשפר את המצב בעזרת בינה מלאכותית (AI).
לפי דיווחים של Windows Latest, מיקרוסופט מתכננת לשדרג את החיפוש ב-Windows 11 עם יכולות חדשות לחיפוש בתוך קבצי מדיה כמו אודיו ווידאו. ייתכן שהשדרוג הזה קשור לפיצ'ר Recall, שמאפשר ליצור ציר זמן של פעולות שנעשו במחשב ולחפש תוכן לפי מילות מפתח. למרות שהפיצ'ר עורר ביקורת, מיקרוסופט ממשיכה לפתח אותו מתוך אמונה שהוא יכול לשפר את חוויית החיפוש.
בגרסת Preview Build של Windows 11 נמצאו סימנים לפיצ'ר AI חדש שיאפשר חיפוש בתוך תוכן מדיה באמצעות מודלים המותקנים על המחשב עצמו, שיתמללו את תוכן האודיו והווידאו. כך, אם תחפשו מילה מסוימת בקטע אודיו, התמלול יאפשר לאתר אותה בדיוק.
כמובן, ישנן גם דאגות לגבי פרטיות המשתמשים כשמדובר בעיבוד קבצי מדיה רגישים. לכן, סביר להניח שהפיצ'ר יתבסס על עיבוד מקומי על המכשיר, מה שישפר את האבטחה וגם את מהירות התהליך. עם זאת, ייתכן שזה ידרוש מחשבים עם חומרה מתקדמת כמו Copilot+ PC ויחידת עיבוד עצבי (NPU). אולם למרות החששות סביב השימוש ב-AI, ברור שמיקרוסופט חייבת להמשיך לשדרג את החיפוש ב-Windows 11. אם זה יבוצע נכון, החיפוש במערכת ההפעלה עשוי להפוך לכלי עוצמתי ושימושי הרבה יותר עבור המשתמשים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה