דיגיטל וטק

המחקר שחושף: מה הקשר המוזר בין קריפטו לפסיכופתיה?

מחקר חדש מאוניברסיטת טורונטו מציג ממצאים שמעוררים עניין בעולם הכלכלה והפסיכולוגיה. הגילוי על בעלי מטבעות קריפטו יגרום לכם לחשוב שוב – מה באמת מניע אותם להשקיע, ומה הקשר האפשרי בינם לבין פסיכופתיה ונרקיסיזם. האם מדובר בקורלציה מקרית או במשהו עמוק יותר? 
רפאל בן זקרי | 
קריפטו (צילום shutterstock)
מחקר חדש מאוניברסיטת טורונטו מציג ממצאים מעוררי ספקות בנוגע לבעלי מטבעות קריפטו, ומעורר עניין בקרב מומחים בכלכלה ובפסיכולוגיה. המחקר, שפורסם לאחרונה, מצביע על כך שבעלי מטבעות קריפטו נוטים להציג תכונות אישיות חריגות המזוהות עם ה"שילוש האפל" – קבוצה של מאפיינים הכוללת פסיכופתיה, נרקיסיזם ומקיאווליזם.
הכלכלן סטיב הנקי, שהתייחס לממצאים, הסביר כי המחקר מצא שבעלי קריפטו נוטים לחשיבה פחות אנליטית ומדעית, ובעלי נטייה מוגברת לפסיכופתיה בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. המחקר, שהתבסס על סקר שנערך בקרב 2,001 אמריקאים בשנת 2022, גילה כי כ-30% מהנשאלים החזיקו במטבעות קריפטו, ושהם נוטים לאמץ עמדות פוליטיות מגוונות ולהביע התנגדות לאוטוריטריות.
בנוסף, המחקר מצביע על כך שגברים, אנשים הניזונים ממקורות מדיה חברתית שוליים, ואנשים עם נטייה לוויכוחים, מהווים את הקבוצה העיקרית של משקיעי הקריפטו. ממצאים אלה מציעים תמונה מורכבת יותר של מחזיקי הקריפטו, ומערערים את התפיסה הרווחת לפיה הקריפטו ככלי כלכלי מזוהה בעיקר עם הימין הקיצוני בארצות הברית.
עם עליית הפופולריות של מטבעות הקריפטו, הממצאים מעוררים שאלות חדשות לגבי ההשלכות הפסיכולוגיות והחברתיות של השקעה בתחום זה, ומציעים הבנה מעמיקה יותר של המוטיבציות והמאפיינים הפסיכולוגיים של מחזיקי הקריפטו בשוק ההולך וגדל. עם זאת, כמובן שלא מדובר בהכרח ממשי, אלא בקורלציה כלשהי שנמצאה במסגרת המחקר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה