קריפטו

גרמניה יוצאת למלחמה בקריפטו: למה הוחרמו 250 אלף אירו?

במבצע אכיפה נרחב, הרשויות בגרמניה החרימו כספומטים של קריפטו ומאות אלפי אירו במזומן. המהלך מתמקד במאבק בהונאות והלבנת הון בתחום הקריפטו, אך האם צעדים אלה מספיקים כדי לבלום את הפעילות הבלתי חוקית?
רפאל בן זקרי | 
גרמניה וביטקוין (צילום Shutterstock)
גרמניה מגבירה את מאמציה במלחמה בפעילויות בלתי חוקיות בתחום הקריפטו, כאשר הרשויות במדינה החרימו כ-250,000 אירו במזומן ו-13 כספומטים של מטבעות קריפטו במהלך מבצע ארצי שנערך לאחרונה, לאור התפשטות השימוש בקריפטו בשנים האחרונות והחששות מפני הונאות והלבנת הון.
המבצע, שנוהל על ידי הרשות הפדרלית לפיקוח פיננסי (BaFin), נועד לחזק את הפיקוח הרגולטורי על תחום הקריפטו במדינה, על רקע חששות משימוש במכשירים אלו להונאה, הלבנת הון ופעילויות בלתי חוקיות נוספות. ב-20 באוגוסט פשטו הרשויות על 35 אתרים שבהם הופעלו כספומטים של קריפטו ללא רישיון מתאים, תוך שיתוף פעולה עם הבנק המרכזי ומשטרת גרמניה. BaFin הדגישה בהודעתה את הסכנות שבשימוש במכונות אלו ללא רישוי, וציינה כי המפעילים המפרים את החוק צפויים לעונשים חמורים, כולל עד חמש שנות מאסר.
בגרמניה פועלים כיום 177 כספומטים של ביטקוין בערים כמו דיסלדורף, ברלין ושטוטגרט, המחויבים לפעול תחת חוקי הבנקאות המקומיים, הכוללים חובת רישוי מהרשויות הרגולטוריות. בעקבות המבצע, ממשלת גרמניה מגבירה את הפיקוח על תחום הקריפטו, במגמה לצמצם את הסיכון לשימוש בהם בפעילויות פליליות. כזכור, ביולי האחרון המדינה מכרה מטבעות קריפטו רבים שהחרימה במבצע אכיפה קודם, במה שגרם למחלוקות סביב המכירה במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה