דיגיטל וטק

חושבים לקנות את האייפון 16? זו הסיבה שאולי תתחרטו

שבועיים לפני ההכרזה, השמועות כבר מצביעות על כך שהאייפון 16 אולי לא יהיה השדרוג שאתם מחפשים, כאשר השינויים הדרמטיים מתוכננים לשנה הבאה, עם האייפון 17 – האם כדאי להמתין עוד קצת? מה עומד מאחורי ההחלטה?

רפאל בן זקרי | 
אייפון (צילום Shutterstock)
האייפון 16 אמנם נמצא במרחק של פחות משבועיים מההכרזה הרשמית ב-9 בספטמבר, אך אם אתם שוקלים להשתדרג לדגם החדש השנה, ייתכן שכדאי לכם להמתין עוד קצת. שמועה חדשה ממדליף מוכר מציעה כי האייפון 17, הצפוי לצאת בשנה הבאה, יביא עמו שדרוגים משמעותיים שישפרו את חוויית השימוש במכשיר, כך שייתכן שההמתנה למכשיר הבא תהיה הצעד הנכון עבור אלו המחפשים שדרוג משמעותי יותר.
השמועה החדשה, שפורסמה ברשת החברתית Weibo, רומזת כי אפל מתכננת לשחרר בשנה הבאה את האייפון 17 עם שדרוג לזיכרון ה-RAM של 12GB, לעומת 8GB בלבד בדגמי האייפון 16 הקרובים. השדרוג הזה עשוי להביא לשיפור משמעותי בביצועים, במיוחד בתכונות של פלטפורמת הבינה המלאכותית Apple Intelligence, ולהציע חווית שימוש מתקדמת יותר למשתמשים.
מדובר במגמה מתמשכת של אפל להגדיל את כמות זיכרון ה-RAM בדגמים שלה, במטרה לשפר את יכולות ה-AI של המכשירים. כל דגמי האייפון 14 הגיעו עם 6GB RAM, בדגמי האייפון 15 ראינו שגם הדגמים הבסיסיים נשארו עם 6GB, בעוד שדגמי הפרו קיבלו שדרוג ל-8GB יחד עם מעבד A17 Pro. באייפון 16, כל הדגמים יקבלו 8GB RAM, מה שמצביע על כך שזיכרון ה-RAM הוא פקטור משמעותי ביכולת להריץ את Apple Intelligence.
המדליף טוען כי המהלך לשדרוג ל-12GB RAM נעשה משום שאפל מתכננת להעביר יותר תכונות של Apple Intelligence לפעול ישירות על המכשיר עצמו, במקום להסתמך על עיבוד בענן. אם זה נכון, האייפון 17 עשוי להיות מהיר יותר בביצוע פונקציות מסוימות הקשורות ל-AI ולהיות מאובטח יותר בהשוואה לדגמים הקודמים, שכן פחות נתונים יישלחו לעיבוד חיצוני בענן.
השיקול העיקרי כאן הוא כמה אתם מוכנים להמתין כדי ליהנות מהיתרונות של Apple Intelligence. אם אינכם מחזיקים כרגע באייפון 15 Pro או Pro Max, תצטרכו לשדרג השנה או להמתין עוד שנה. עם זאת, מאחר והגרסה החדשה של סירי לא צפויה לצאת עד לשנה הבאה, המתנה עד ספטמבר הבא עשויה להיות משתלמת אם אתם רוצים ליהנות מהשדרוגים החדשים ביותר והמהירים ביותר בתחום ה-AI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה