קריפטו

תעשיית הקריפטו משפיעה על הבחירות בארה"ב? המספרים נחשפים

דו"ח חדש חושף כיצד תעשיית הקריפטו מנצלת פרצות משפטיות ומשקיעה למעלה מ-119 מיליון דולר בבחירות 2024 כדי לקדם אג'נדה דה-רגולטורית. הדו"ח מזהיר מההשפעה הגוברת של הכסף הגדול בפוליטיקה האמריקאית, ומציע תיקון חוקתי להגבלת ההשפעה התאגידית
רפאל בן זקרי | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
דו"ח חדש שפורסם השבוע חושף כיצד תעשיית הקריפטו מנצלת פרצות בחקיקה המשפטית בארה"ב במטרה לקדם אג'נדה דה-רגולטורית רחבה לקראת הבחירות לנשיאות ב-2024. הדו"ח, שנערך על ידי ריק קלייפול מארגון Public Citizen, מצביע על כך שתעשיית הקריפטו משקיעה למעלה מ-119 מיליון דולר בבחירות, בעיקר דרך ועדות פעולה פוליטיות (PACs), כדי לחזק את מועמדיהם ולהחליש את מתנגדיהם.
הדו"ח, המבוסס על ניתוח של ריק קלייפול, מנהל המחקר של ארגון Public Citizen, חושף כיצד ענקיות תעשיית הקריפטו מנצלים את פסק הדין של בית המשפט העליון בארה"ב מ-2010 בעניין Citizens United, שפתח את השערים ל"כסף אפל" בקמפיינים פוליטיים, כדי לדחוף אג'נדה דה-רגולטורית רחבה לקראת הבחירות המכריעות השנה.
הדו"ח מדגיש כי כמעט מחצית (48%) מהכסף התאגידי שנתרם בבחירות הנוכחיות מגיע מתומכי הקריפטו. לדברי קלייפול, העובדה שחברות כמו Coinbase ו-Ripple מסוגלות להוציא מעל מאה מיליון דולר כדי להשתיק את מבקרי הקריפטו ולחזק את תומכיהן, מגלמת את כל מה שפגום בהחלטת בית המשפט העליון בעניין Citizens United.
בעוד שתעשיית הקריפטו ממוקדת בהשגת דה-רגולציה, הדו"ח מזהיר כי הוצאות ישירות של חברות הקריפטו בבחירות שוברות נורמות ארוכות שנים ועלולות להוות תקדים להוצאות תאגידיות ישירות גבוהות עוד יותר בבחירות הבאות. ההשפעה הכספית הגדולה ביותר של תעשיית הקריפטו בבחירות הנוכחיות מגיעה מועדת פעולה פוליטית-(PAC) בשם Fairshake והארגונים המסונפים אליה, שהשקיעו עשרות מיליוני דולרים כדי להשפיע על תוצאות הפריימריז הדמוקרטיים.
בנוסף, הדו"ח מתאר כיצד מועמדי שתי המפלגות המרכזיות לנשיאות – הנשיא לשעבר דונלד טראמפ וסגנית הנשיא הנוכחית קמלה האריס – ובעלי בריתם מנסים לקרב לחיקם את תעשיית הקריפטו. טראמפ, שהביע בעבר ספקות לגבי התחום, הפך לתומך בולט של הקריפטו, בעוד שצוות יועציה של האריס פועל לחיזוק קשרי התעשייה עם הדמוקרטים.
לסיכום, הדו"ח של Public Citizen קורא לתיקון חוקתי שיבטל את החלטת Citizens United, ומדגיש את הצורך הדחוף להוציא את הכסף הגדול מהפוליטיקה האמריקאית. הצורך הזה הועלה גם על ידי הסנאטור ברני סנדרס, שהזהיר בכנס הלאומי הדמוקרטי כי "מיליארדרים בשתי המפלגות לא צריכים להיות מסוגלים לקנות בחירות, כולל בחירות מקדימות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה