דיגיטל וטק

מי מפחד מבינה מלאכותית? הנה כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם

ישנן כמה פרקטיקות מומלצות מנוסות ובדוקות שישאירו אתכם בתלם וירחיקו אתכם מאיומים הקשורים לכלי AI. היזהרו בלחיצה על פרסומות דיגיטליות, השתמשו בתוכנת אבטחה מקיפה מספק אמין ושמרו על ערנות
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
ישנן כמה פרקטיקות מומלצות מנוסות ובדוקות שישאירו אתכם בתלם וירחיקו אתכם מאיומים הקשורים לכלי AIבחברת אבטחת המידע ESET מציעים לאמץ את הפרקטיקות הבאות:
·        התקינו אפליקציות רק מחנויות אפליקציות רשמיות:
לחנויות Google Play Store ו-Apple App Store יש תהליך קבלה קפדני וניטור קבוע לאיתור והסרה של אפליקציות זדוניות. הימנעו מהורדת אפליקציות מאתרים חיצוניים או ממקורות לא-רשמיים, שכן קיים סיכוי גבוה יותר שאלו מכילות קודים זדוניים.
·        בדקו פעמיים את המפתחים העומדים מאחורי אפליקציות ואת הביקורות על התוכנות שלהם
לפני הורדת אפליקציה, אמתו את פרטיהם של המפתחים, חפשו אפליקציות אחרות שפיתחו וקראו את ביקורות המשתמשים עליהן. במרבית המקרים לאפליקציות חשודות יש תיאור שכתוב באופן גרוע, היסטוריית פיתוח דלה ומשוב שלילי שמתאר בעיות באפליקציות האלה.
·        היזהרו בלחיצה על פרסומות דיגיטליות
פרסומות דיגיטליות, ובייחוד כאלה שנמצאות ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, עשויות לשמש כווקטור להפצת אפליקציות זדוניות. במקום ללחוץ על פרסומות, חפשו את האפליקציה או השירות ישירות בחנות האפליקציות הרשמית כדי לוודא שאתם מורידים את הגרסה הלגיטימית.
·        בדקו הרחבות לדפדפן לפני ההתקנה
הרחבות לדפדפן יכולות לשפר את חוויית הגלישה, אך גם יכולות ליצור סיכון מבחינת אבטחה. בדקו את הרקע של המפתחים וקראו ביקורות לפני התקנת כל הרחבה. השתדלו לבחור במפתחים מוכרים ובהרחבות עם דירוגים גבוהים ומשוב חיובי מהמשתמשים.
·        השתמשו בתוכנת אבטחה מקיפה מספק אמין
ודאו שעל המחשבים והמכשירים הניידים שלכם מותקנת תוכנת אבטחה חזקה מספק אמין. תוכנה כזאת מספקת הגנה בזמן אמת מפני נוזקות, ניסיונות פישינג ואיומים מקוונים אחרים.
·        היזהרו מפישינג
איום הפישינג ממשיך להיות איום משמעותי. היזהרו מהודעות מפתיעות שמבקשות מכם ללחוץ על קישורים או לפתוח קבצים מצורפים. אמתו את זהותו של השולח לפני שאתם משיבים להודעת דוא״ל, SMS או הודעה ברשת חברתית שנראית חשודה.
·        הפעילו אימות רב-שלבי בכל החשבונות המקוונים שלכם
אימות רב-שלבי מוסיף שכבת הגנה נוספת לחשבונות המקוונים שלכם באמצעות דרישה לאימות במספר שיטות שונות. הפעילו אימות רב-שלבי בכל מקום בו יש אפשרות כזאת כדי להגן על החשבונות שלכם גם במקרים בהם הסיסמה שלהם הודלפה.
·        שמרו על ערנות
כפי שהראינו כאן, פושעי סייבר לא יכולים לעמוד בפיתוי ומנצלים את ההתרגשות שמתעוררת משחרור מוצרים חדשים או גרסאות חדשות למוצרים קיימים. אם ראיתם הצעה להורדת גרסה חדשה לכלי AI כלשהו, ודאו שהוא אכן זמין להורדה בערוצים הרשמיים לפני שתמשיכו. בדקו את האתר הרשמי או מקורות חדשותיים אמינים כדי לוודא שאכן שוחררה גרסה חדשה.
בינה מלאכותית משנה את העולם סביבנו בקצב מעורר השתאות. ודאו שהיא לא משנה את העולם שלכם לרעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה