דיגיטל וטק

בינה מלאכותית בשירות איראן: מנסים להשפיע על הבחירות?

OpenAI חשפה רשימה של חשבונות שהשתמשו בצ'אט בוט הפופולארי ChatGPT על מנת לייצר תוכן מקטב ומסית. המשתמשים התחזו לאתרי חדשות לגיטימיים וניסו להשפיע על המירוץ בין טראמפ להאריס. מה הייתה ההשפעה של המבצע? 
מערכת ice | 
מתקפת סייבר איראנית (צילום freepik ,shutterstock)
האם סוכנים איראניים השתמשו ב-ChatGPT על מנת להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית? חברת הבינה המלאכותית OpenAI הודיעה כי הסירה חשבונות של משתמשים איראניים לאחר שגילתה על שימוש פסול שעשו בצ'אט בוט של החברה. על-פי החשד, הפרופילים השתמשו בבינה המלאכותית על מנת לייצר טקסטים ארוכים ותגובות באתרים רשתות החברתיות השונות שמטרתם הייתה להשפיע על הציבור בארצות הברית בנושאים שקשורים לבחירות הקרובות, אבל לא רק אליהן.
על-פי דיווח הגארדיאן, בין השאר נראה כי הפרופילים המדוברים ייצרו תוכן בנושא השתתפות המשלחת הישראלית באולימפיאדה, המלחמה בעזה ועוד. גורמים רשמיים בחברה הבהירו כי המבצע, שכונה Storm-2035, לא צבר תאוצה וככל הנראה רק מעט אנשים נחשפו לתוכן שפרסמו המשתמשים באמצעות הבינה המלאכותית. 
OpenAI נתמכת על ידי מייקרוסופט, שהודיעה מוקדם יותר החודש על כך שזיהתה שרשת Storm האיראנית החלה להפיץ מידע נפיץ ודעות מקטבות בנושאים שונים. אחת משיטות הפעולה של הרשת הייתה להתחזות לאתרי חדשות לגיטימיים ולהעלות תוכן מקטב בנושאים שונים הנוגעים לבחירות בארצות הברית. בצורה זו קיוו הסוכנים להשפיע באופן ישיר על דעתם של מצביעים אמריקנים ולהוביל לשינוי תוצאות הבחירות, שנראות היום צמודות מתמיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה