דיגיטל וטק

צפו: הרובוט האנושי הראשון שתוכלו לרכוש לעצמכם?

Unitree מציגה שדרוג ל-G1, רובוט דמוי אדם שמתחיל להפוך את המדע הבדיוני למציאות. עם יכולות מרשימות כמו הליכה, טיפוס ושימוש בכלי מטבח, הוא עשוי להיות הרובוט הביתי הראשון שלכם. האם זה הצעד הבא לעבר העתיד?
רפאל בן זקרי | 
רובוט אנושי (צילום Shutterstock)
דמיינו שאתם מתעוררים בבוקר, ויחד איתכם במטבח נמצא הרובוט דמוי האדם החדש שלכם. כן, הוא עדיין לא מכין ארוחת בוקר כמו רוזי מהסדרה "משפחת סילוני", אבל הוא קרוב מתמיד. ה-G1 של Unitree הסינית, שמוצע למכירה ב-$16,000, הוא רובוט דמוי אדם עם יכולות מרשימות כמו הליכה מהירה, טיפוס במדרגות עמוסות ואפילו שימוש בכלי מטבח.
הרובוט הזה הוא לא רק גימיק, כמו שאנו בדרך כלל נוטים לחשוב. הוא כולל 23 דרגות חופש, המאפשרות לו לבצע משימות מורכבות כמו הלחמת חוטים והפיכת מזון במחבת. כמובן, תצטרכו ללמד אותו איך בדיוק להכין לכם ארוחת בוקר, אבל עם מערכת למידה מבוססת חיקוי, ה-G1 מציב רף חדש לרובוטים דמויי אדם לשימוש ביתי.
 
מעבר ליכולותיו המרשימות, ה-G1 כולל גם מערכת ראייה מתקדמת שמאפשרת לו לראות את העולם בתלת-ממד, הודות לשילוב של מצלמת LiDAR ומצלמת עומק. הוא יכול להתקפל ולהיות נוח לאחסון ולהובלה, הוא שוקל מעל ל-77 פאונד וכולל סוללת 9,000mAh שמספיקה לשעתיים עבודה.
אז אולי הרובוט של Unitree לא נכנס ישר למטבח ומתחיל לבשל, אבל ה-G1 נראה כמו התחלה מסקרנת לעתיד שבו הרובוטים באמת יהפכו לחלק מהבית שלנו. מדובר בצעד חשוב בדרך להפוך את מה שנראה פעם כמדע בדיוני, למציאות שממש אפשר לחוות היום. Unitree, הידועה ברובוטים דמויי הכלב שפותחו כאלטרנטיבה זולה ל-Spot של Boston Dynamics, היא זו שעושה את הצעד הזה עם אחד הרובוטים האנושיים הראשונים שייתכן ותוכלו להביא הביתה בעתיד הקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה