דיגיטל וטק

גוגל חוסמת את השירות הפופולרי ברוסיה: כיצד יושפעו היוצרים?

גוגל נוקטת בצעד חריף ומפסיקה את שירותי AdSense ברוסיה, מהלך שיפגע באופן חמור ביוצרי התוכן הרוסים שהתבססו על הפלטפורמה להכנסות. המהלך הזה, שמגיע בעקבות המתיחות עם הקרמלין, עלול לשנות את כללי המשחק עבור יוטיוברים ואתרי תוכן במדינה. האם מדובר בתחילתה של תקופה קשה ליוצרים ברוסיה?
רפאל בן זקרי | 
גוגל (צילום Shutterstock)
גוגל הודיעה על השבתת כל חשבונות ה-AdSense ברוסיה, מהלך שמכה קשות ביוצרי תוכן במדינה שנשענו על הפלטפורמה להכנסותיהם. AdSense הוא שירות של גוגל המאפשר לבעלי אתרים, בלוגים ויוטיוברים להרוויח כסף מפרסומות שמוצגות על גבי התוכן שלהם. כאשר משתמשים לוחצים על הפרסומות או צופים בהן, היוצרים מקבלים תשלום מגוגל, מה שמספק להם מקור הכנסה חשוב.
החלטת גוגל נובעת מהמתחים הגוברים עם השלטון הרוסי, במיוחד על רקע המלחמה באוקראינה והניסיונות של הקרמלין לשלוט בנרטיבים במדיה. החברה לא סיפקה פרטים מדויקים לגבי מה שהוביל למהלך הנוכחי, אך המהלך מגיע אחרי שגוגל כבר נקטה במספר צעדים כמו חסימת מוניטיזציה לתוכן הקשור למלחמה וחסימת ערוצים רוסים ב-YouTube.
בעקבות ההחלטה, יוצרי התוכן הרוסים יאבדו חלק משמעותי מהכנסותיהם, שכן יוטיוב הוא פלטפורמה פופולרית מאוד ברוסיה. גוגל הודיעה כי תבצע את התשלומים הסופיים ליוצרים בסוף אוגוסט, אך בכך למעשה יסתיים מקור הכנסה חשוב עבורם, מה שמעמיד אותם בפני אתגר כלכלי משמעותי.
המהלך של גוגל מצביע על ההשלכות הרחבות של המתיחות בין חברות טכנולוגיה מערביות לשלטון הרוסי, ומעלה שאלות בנוגע לעתיד הגישה לתוכן חופשי ברוסיה. ייתכן שהשבתת AdSense היא רק עוד צעד במאבק המתמשך בין גוגל לממשלת רוסיה, שעשוי להוביל להשלכות נוספות בתחום חופש הביטוי ברשת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה