דיגיטל וטק

נזק של מיליארדים: גל תביעות נגד האחראית לתקלה העולמית

חברת אבטחת הסייבר CrowdStrike מתמודדת עם גל תביעות לאחר תקלה בעדכון תוכנה שגרמה לקריסה עולמית ונזק כלכלי של 5 מיליארד דולר. מניית החברה נפגעה קשות, ולקוחות רבים דורשים פיצויים. מה יהיו ההשלכות המשפטיות והאם יצליחו הלקוחות לקבל את מבוקשם?
רפאל בן זקרי | 
CrowdStrike (צילום Shutterstock)
חברת אבטחת הסייבר CrowdStrike מתמודדת עם גל תביעות פוטנציאלי בעקבות התקלה שגרמה לקריסת מיליוני מחשבים ברחבי העולם ושיבשה עסקים רבים. התקלה, שנבעה מעדכון תוכנה פגום ששוחרר על ידי CrowdStrike, גרמה לנזקים כלכליים המוערכים ביותר מ-5 מיליארד דולר.
חברת התעופה דלתא הודיעה כי בכוונתה לתבוע את CrowdStrike ומיקרוסופט על הנזקים שנגרמו לה, המוערכים ב-500 מיליון דולר. בנוסף, הוגשה תביעה ייצוגית על ידי משרד עורכי הדין Labaton Keller Sucharow בשם בעלי מניות CrowdStrike, בטענה להטעיה בנוגע לשיטות בדיקת התוכנה של החברה.
מומחי משפט מעריכים כי CrowdStrike מוגנת במידה רבה מפני תביעות בזכות סעיפים בחוזי התוכנה שמגבילים את אחריותה לנזקים כספיים. למרות שהחברה הודתה באחריותה לתקלה, לקוחותיה יתקשו להשיג פיצויים משמעותיים בשל ההגבלות הללו. עם זאת, ייתכן כי המקרים יביאו לבחינה משפטית של הסעיפים ולהגבלות אחריות בהסכמי תוכנה, מה שעשוי להוות רגע משמעותי בתחום המשפטי.
במכתב ששלחה CrowdStrike ליועצים המשפטיים של דלתא, נטען כי החברה מתנגדת לטענות של רשלנות חמורה או עוולה מכוונת. החברה הביעה תקווה שדלתא תסכים לשיתוף פעולה למציאת פתרון לסכסוך, אך במקביל הזהירה כי תגן על עצמה משפטית באופן נמרץ אם תצטרך.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה