דיגיטל וטק

אילון מאסק מאשר: נויראלינק השתילה שבב שני במוחו של מטופל

חברת נויראלינק של אילון מאסק השתילה שבב מוח שני במטופל אנושי, במאמץ לסייע לאנשים עם שיתוק או ניוון שרירים. למרות בעיות בניסוי הראשון, מאסק הביע אופטימיות לגבי הצלחת ההשתלה השנייה. ההתקדמות יכולה לשנות את הטיפול במחלות נוירולוגיות ולפתוח אפשרויות חדשות בתקשורת על-אנושית
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק וניוראלינק (צילום flickr, shutterstock)
חברת הטכנולוגיה הרפואית של אילון מאסק, נויראלינק, השתילה שבב מוח שני במטופל אנושי, כך לפי דיווח של רויטרס. זהו צעד משמעותי עבור החברה, השואפת לסייע לאנשים הסובלים משיתוק או מניוון שרירים.
ההשתלה הראשונה בבני אדם בוצעה בינואר 2024, אך נתקלה בכמה בעיות, כפי שנחשף על ידי נויראלינק במאי. במהלך פודקאסט ארוך של שמונה שעות עם המדען לקס פרידמן ממכון MIT, מאסק דן בניסוי האנושי השני, וסיפק מעט פרטים אך הביע אופטימיות לגבי התוצאה. "אני לא רוצה לפגוע במזל, אבל נראה שהשתל השני עבר בצורה מצוינת," אמר מאסק. "יש הרבה אותות, הרבה אלקטרודות. זה עובד מצוין."
המטופל השני שבמוחו הושתל השבב של נויראלינק, סובל מפגיעה בעמוד השדרה דומה לזו של המטופל הראשון, נולאן ארבו, שגם הוא התראיין בפודקאסט.
המשימה של נויראלינק היא לפתח ממשקים מתקדמים כדי לשחזר ולשפר יכולות אנושיות, עם יישומים פוטנציאליים מטיפולים רפואיים ועד לתקשורת על-אנושית. ההתקדמות של החברה נצפית מקרוב, שכן יישום מוצלח יכול לשנות את הטיפול במחלות נוירולוגיות ואפילו מעבר לכך.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה