דיגיטל וטק

אילון מאסק מוכן להשתלה שנייה: האם נויראלינק תצליח הפעם?

נויראלינק, חברת הביוטכנולוגיה של אילון מאסק, מתכננת להשתיל את השתל המוחי הנסיוני שלה למתנדב שני בשבוע הבא. לאחר שיפורים בפרוצדורה הכירורגית, האם החברה תצליח להימנע מהבעיות שהתעוררו אצל המשתתף הראשון?
רפאל בן זקרי |  2
אילון מאסק וניוראלינק (צילום flickr, shutterstock)
נויראלינק, חברת הביוטכנולוגיה של אילון מאסק, מוכנה להשתיל את השתל המוחי הנסיוני שלה למתנדב שני. בעדכון שפורסם בווידאו, מאסק והמנהלים הבכירים של החברה הודיעו כי הניתוח מתוכנן לביצוע בשבוע הבא, לאחר שיפור הפרוצדורה הכירורגית והתקנת המכשיר כדי להימנע מבעיות שהתעוררו אצל המטופל הקודם.
נויראלינק מפתחת ממשק מוח-מחשב (BCI) המאפשר שליטה במכשירים חיצוניים באמצעות אותות מוחיים. המוצר הראשון, Telepathy, מיועד לסייע לאנשים משותקים להפעיל מחשב באמצעות מחשבות בלבד. המוצר השני, Blindsight, מתוכנן לספק ראייה מלאכותית לעיוורים.
השתל של נויראלינק, בגודל מטבע, מותקן בגולגולת ומכיל 64 חוטים דקים וגמישים עם 16 אלקטרודות כל אחד, האוספים אותות מהמוח. המשתתף הראשון, נולנד ארבו, שנפצע בתאונת שחייה ונעשה משותק, הצליח להשתמש במכשיר כדי לשלוט בסמן מחשב באמצעות מחשבותיו בלבד. אך לאחר מספר שבועות, השתל החל לתפקד באופן חלקי בלבד.
נויראלינק שיפרה את האלגוריתם שלה ומיקמה מחדש את החוטים במוח של ארבו, וכעת הוא שוב משתמש במחשב עם מוחו, אם כי רק 15% מהחוטים פועלים. החברה מתכננת להימנע מבעיות אלו עם המתנדב השני על ידי הכנסת החוטים עמוק יותר במוח ושיפור התקנת השתל.
מאסק הצהיר כי החברה מתכננת להשתיל את המכשיר למספר משתתפים נוספים השנה, וכי היא מפתחת גרסה חדשה עם 128 חוטים ו-8 אלקטרודות כל אחד, כדי להכפיל את יכולת העברת הנתונים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נולנד מפעיל על ידי מחשבה תוכן ומשחקים באינטרנט
    רונן יצחקי 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות שחלק מהאלקטרודות שהושתלו בנולנד לא מתפקדות כראוי, רוחב הפס של התקשורת שההתקן מאפשרהטא כפול מכל התקן אחר שתקשר אותות מהמוח. נולד פעיל 10 שעות ביום בממוצע (70 שעות שבועיות) בהן הוא צורך תוכן ומשחק במשחקי מחשב עם הפעלה בכוח המחשבה בלבד. וזו הגרסה הראשונה....העתיד מרתק ומבטיח
    סגור
  • 1.
    לא ניראלי זה יעבוד
    . 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אם השתלר עבד בהתחלה ואז הפסיק בהמשך ליפעול אז כניראה שהגוף נילחם בו ולהחדיר את החוטים עמוק יותר לא יגרום לגוף להפסיק להילחם בשתל. אבל אני לא מבין בזה אז כניראה שאני טועה
    סגור