דיגיטל וטק

החברה של אילון מאסק קיבלה אישור להשתיל שבבים נוספים במשותקים

לאור ההצלחה החלקית שלוותה בתקלות, חברת הסטרטאפ ניוראלינק קיבלה אישור להמשיך ולהשתיל שבבי מוח ניסיוניים נוספים במטופלים משותקים, בתקווה לפתור בעיות נוירולוגיות קשות
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק וניוראלינק (צילום flickr, shutterstock)

לאחר ההשתלה המוצלחת בינואר השנה, חברת הסטרטאפ ניוראלינק (Neuralink) קיבלה אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) להמשיך ולהשתיל במטופלים נוספים את שבב המוח הניסיוני ששואף לפתור בעיות נוירולוגיות קשות ולהביא לפריצת דרך בטיפול במחלות נוירולוגיות.

צעיר הסובל משיתוק בשם נולאן ארבו, זכה בינואר השנה להיות האדם הראשון שבמוחו הושתל שבב מוח-מחשב נסיוני של ניוראלינק שאחד מבעליה הוא אילון מאסק. בחודש מרץ, נחשפה זהותו של ארבו בסרטון שבו הדגים כיצד הוא מבצע פעולות שונות ואפילו משחק שחמט באמצעות שליטת המוח שלו בלבד. אולם עד מהרה התפרסמו דיווחים כי השבב של ארבו חווה תקלות שונות שנגרמו בעקבות חוטים זעירים המחוברים לשבב שהשתחררו והפסיקו להעביר אותות מהמוח לשרתים של החברה.
כעת, דיווח של וול סטריט ג'ורנל מצביע כי החברה קיבלה אישור פדרלי להמשיך בהשתלת שבבים בחולים, במטרה לפתור את התקלות שגרמו לבעיות בשבב שהושתל במוחו של ארבו. בניתוח הבא, מתכננת החברה לשתול את החוטים הזעירים הללו עמוק יותר במוחם של המטופלים, כאשר התכנון הוא להגיע לעשרה מטופלים עד לסוף השנה.
 

 

שבב המוח-מחשב של ניוראלינק יכול לעזור במקרים של אובדן זיכרון וגם לסייע למשותקים בביצוע פעולות באמצעות שליטה מהמוח, תוך חיבור השבב לשרתי החברה מרחוק. כדי להשתיל את השבב של, נעשה שימוש ברובוט אוטונומי בשם R1. התהליך החדשני והעדין במיוחד מאפשר פולשנות מינימלית והחלמה מהירה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה