דיגיטל וטק

גוגל מסירה פרסומת מהאולימפיאדה: מה מסתתר מאחורי ההחלטה הדרמטית?

בעקבות ביקורות שליליות, גוגל הסירה פרסומת משידורי האולימפיאדה בפריז 2024. הפרסומת, שנועדה לרגש, עוררה תגובות זועמות על כך שהיא מחליפה רגעים אישיים בתהליך מכני, כאשר הצופים טענו כי הפרסומת פוגעת ביצירתיות. האם גוגל תוכל לתקן את התדמית הציבורית?

רפאל בן זקרי | 
גוגל ג'ימני (צילום shutterstock)
גוגל הסירה פרסומת לפלטפורמת ה-Gemini AI שלה משידורי האולימפיאדה בפריז 2024 בעקבות תגובות שליליות. הפרסומת, שכונתה "Dear Sydney", הציגה אב המשתמש בצ'אטבוט Gemini כדי לעזור לבתו לכתוב מכתב מרגש לספורטאית האולימפית סידני מק'לוכלין-לברון.
גוגל היא אחד הספונסרים הגדולים של NBC לאולימפיאדה, וכלי ה-AI שלה מהווים חלק משמעותי בקמפיין השיווקי שלהם. למרות שהפרסומת הציגה תוצאות טובות במבחנים לפני השידור, היא זכתה לביקורת קשה ברשת. פרשנים בפלטפורמות כמו X (לשעבר טוויטר) ורדיט טענו שהפרסומת מחליפה רגע אישי ורגשי בתהליך מכני, דבר שמונע יצירתיות וכתיבה מחושבת. אלכסנדרה פטרי מהוושינגטון פוסט הביעה את תסכולה, ואמרה: "הפרסומת הזו גורמת לי לרצות לזרוק פטיש לתוך הטלוויזיה בכל פעם שאני רואה אותה."
דובר גוגל מסר ל-The Hollywood Reporter: "למרות שהפרסומת נבדקה טוב לפני השידור, לאור המשוב שקיבלנו, החלטנו להוציא אותה מרוטציית הפרסומות שלנו באולימפיאדה."
המחלוקת סביב פרסומות המשתמשות ב-AI גנרטיבי אינה חדשה. ביוני, Toys 'R' Us קיבלה תגובות מעורבות לאחר שהציגה פרסומת שנוצרה כולה עם מחולל הווידאו סורה של OpenAI. בדומה לכך, אפל הסירה השבוע פרסומת שהציגה את תאילנד באור שלילי, לכאורה. במאי האחרון הסירה החברה פרסומת נוספת על ה-iPad Pro בשם "Crush", שהותקפה על כך שהציגה השמדה של כלים ואייקונים יצירתיים, דבר שסימן את עליונות הטכנולוגיה הגדולה על פני היצירתיות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה