דיגיטל וטק

אפל נפרדת מסין? זו המדינה שבה תייצר את האייפון

אפל מפחיתה את התלות בסין ומעבירה את ייצור האייפונים למדינה חדשה. המהלך הזה, שמטרתו להפחית את התלות בסין, יכלול את דגמי האייפון 16 פרו וה-16 פרו מקס. מה המשמעות של המהלך הזה על המחירים?
רפאל בן זקרי | 
אייפון 15 (צילום shutterstock)
לאחר שהפחיתה את מחירי האייפון בתת היבשת, אפל עומדת להרחיב את פעילות הייצור שלה בהודו ולהתחיל לייצר לראשונה את דגמי האייפון "פרו" במדינה, לפי דיווח חדש של MoneyControl.
אפל החלה לייצר אייפונים בהודו בשנת 2017 עם האייפון SE המקורי. מאז, החברה הגדילה בהדרגה את פעילות הייצור שלה במדינה, כאשר ייצרה דגמים כמו אייפון 13 ואייפון 14. עם זאת, ייצור הדגמים הללו בהודו החל מספר חודשים לאחר השקתם העולמית. המצב השתנה עם השקת האייפון 15 והאייפון 15 פלוס, שיוצרו והיו זמינים בהודו כבר מהיום הראשון להשקה העולמית.
כעת, החברה מתכננת לייצר את דגמי האייפון 16 פרו והאייפון 16 פרו מקס בהודו מאוחר יותר השנה. הייצור יבוצע על ידי שותפתה הוותיקה של אפל, Foxconn, במפעל שלה בסריפרומבודור, טאמיל נאדו. המפעל יתחיל בקרוב בתהליך ההיכרות עם המוצר החדש (NPI), והייצור ההמוני יחל עם השקת המכשירים.
המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה הרחבה של אפל לגוון את שרשרת האספקה שלה ולהפחית את התלות בסין, תוך חיזוק יכולות הייצור בהודו. החברה שואפת לייצר רבע מכלל האייפונים שלה בהודו בשנים הקרובות, לעומת 14% כיום. הממשלה ההודית מעודדת השקעות מסוג זה ומציעה תמריצים ליצרנים גדולים.
אפל משקיעה רבות בייצור כדי לעמוד בביקוש הצפוי הגבוה לסדרת האייפון 16, ומתכננת לייצר 90 מיליון יחידות ב-2024, עלייה של 10% לעומת הדגמים הקודמים. בשבוע שעבר דווח כי אפל בוחנת גם תוכניות לייצר לראשונה את האייפד בהודו, וישנן שמועות על כוונות להתחיל לייצר גם את אוזניות האיירפודס במדינה מאוחר יותר השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה