דיגיטל וטק

מהפכת ה-AI: כך ChatGPT מסייע למשותקים לתקשר בקלות

הבינה המלאכותית ממשיכה להרחיב את השפעתה על תחומים רבים, ולא פוסחת גם על התחום הטיפולי והשיקומי. פיתוח חדש של Synchron, המתמחה בפיתוח ממשקי מוח-מחשב (BCI), משלב את ChatGPT כדי להקל על אנשים הסובלים משיתוק לשלוט במכשירים דיגיטליים
רפאל בן זקרי | 
צ'טבוט (צילום shutterstock)
הבינה המלאכותית ממשיכה להרחיב את השפעתה על תחומים רבים, ולא פוסחת גם על התחום הטיפולי והשיקומי. חברת Synchron, המתמחה בפיתוח ממשקי מוח-מחשב (BCI), עושה שימוש ב-ChatGPT כדי להקל על אנשים הסובלים משיתוק לשלוט במכשירים דיגיטליים.
ממשקי מוח-מחשב מאפשרים חיבור ישיר בין המוח למחשב, וכך ניתן להעביר פקודות מהמוח למכשירים חיצוניים ללא צורך בשימוש בידיים או בחלקי גוף אחרים. לדוגמה, אחד המשתמשים הראשונים במערכת של Synchron הוא מארק, שאובחן עם ALS בשנת 2021 ומתקשה להשתמש בידיו. באמצעות הממשק החדש, מארק יכול להקליד הודעות על ידי בחירת תגובות שמציע ChatGPT, מה שמקל על תהליך התקשורת שלו.
לדברי טום אוקסלי, מנכ"ל Synchron, שילוב ChatGPT יכול לסייע למשתמשים לייצר תגובות מהירות ומדויקות יותר בהתבסס על ההקשר והיסטוריית השיחה. המערכת מתעדכנת כל הזמן ומספקת תגובות מותאמות אישית למשתמש. החברה שואפת לאשר את השתלים שלה על ידי ה-FDA בארה"ב, עם עלויות דומות לאלו של מכשירים רפואיים אחרים כמו קוצבי לב או שתלי שמיעה, בתקווה להביא תקווה ושיפור משמעותי באיכות החיים של אנשים במצב דומה לזה של מארק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה