דיגיטל וטק
עימות פומבי בעולם ה-AI: מי אחראי לעומס השרתים?
קיל וויאנס, מנכ"ל iFixit המתמחה בהדרכות לתיקון סמארטפונים, יוצא בגלוי נגד חברת הבינה המלאכותית אנת'רופיק בטענה שהיא מעמיסה על השרתים של החברה באופן מסיבי, וגם מפרה את תנאי השימוש שלה. כל הפרטים על העימות הפומבי
קייל וויאנס, מנכ"ל iFixit המתמחה בהדרכות לתיקון סמארטפונים, יצא בפומבי נגד חברת הבינה המלאכותית אנת'רופיק בטענה שהיא מעמיסה על השרתים של iFixit בצורה מסיבית. וויאנס טען כי החברה פגעה בשרתים שלהם מיליון פעמים בתוך 24 שעות, והאשים אותה בשימוש בתוכן של האתר ללא תשלום, מה שגרם לעומס על משאבי האתר.
וויאנס ציין כי אנת'רופיק מפרה את תנאי השירות של iFixit, האוסרים על שימוש בתוכן האתר לאימון מודלי בינה מלאכותית ללא אישור כתוב מראש. הוא הזכיר ש-iFixit חסמה את הגישה של הבינה המלאכותית Claude באמצעות קובץ ה-robots.txt שלהם, אך הביע ספק אם חברות הבינה המלאכותית בכלל מתייחסות להגבלות אלו.
ברשת החברתית X, וויאנס הביע תסכול ושאל מדוע אנת'רופיק משתמשת בשרתים של iFixit בצורה כה אינטנסיבית וללא אישור, וכתב: "האם באמת צריך להכות על השרתים שלנו מיליון פעמים ב-24 שעות? אתם לא רק משתמשים בתוכן שלנו ללא תשלום, אלא גם מעמיסים על המשאבים הטכנולוגיים שלנו. לא מגניב."
עיתונאי PC Gamer, ג'ייקוב פוקס, דיווח שאם הטענות של וויאנס נכונות, אז העומס הזה אכן מעמיס על המשאבים הטכנולוגיים של iFixit בצורה משמעותית. לפי תנאי השירות של iFixit, "אסור להעתיק או להפיץ תוכן מהאתר לצורך אימון מודלי בינה מלאכותית ללא אישור כתוב מראש."
עוד ב-
וויאנס פנה בהומור למודל הבינה המלאכותית של אנת'רופיק, Claude, ושאל מה עליו לעשות במקרה כזה. התשובה של Claude הייתה ברורה: "אל תשתמשו בתוכן." וויאנס השתמש בתשובה זו כדי להדגיש את החשיבות של שמירה על תנאי השירות והבעיה שבשימוש לא מורשה בתוכן לשם אימון מודלים של בינה מלאכותית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה