דיגיטל וטק

חברת האנרגיה נחשפה למתקפת סייבר: "תשתיות רגישות של המשטר הציוני"

קבוצת ההאקרים "Handala" פרסמה, לכאורה, מסמכים סודיים ומפות רגישות של תשתיות אנרגיה בישראל, שנגנבו מחברת BLEnergy. ניסיון הפריצה לא צלח, והפורצים מגורמים אנטי-ישראלים הצליחו להעתיק מספר קבצי עבודה ממערכת גיבוי קבצים משנית שאינה מחוברת לרשת החברה. מחברת BLenergy נמסר: "לא הייתה פריצה למערכות ה-OT של החברה ולקוחותיה"
רפאל בן זקרי | 
אילוסטרציה (צילום vecteezy, פלאש 90/ יהודה בן יתח)
קבוצת ההאקרים "Handala" פרסמה היום (חמישי)  לכאורה כמות גדולה של מסמכים סודיים ומפות רגישות של תשתיות אנרגיה בישראל, אשר נגנבו לטענתם מחברת BLEnergy, המובילה בתחום מערכות אגירת אנרגיה (BESS).
למעשה, מדובר בניסיון פריצה שלא צלח, וקבוצת ההאקרים האנטי-ישראלית הצליחה לחדור למערכת גיבוי קבצים משנית, שאינה מחוברת לרשת של החברה, וממנה הועתקו מספר קבצי עבודה. הקבצים אינם קשורים לכפי שטענה Handala שהינם מסמכים סודיים או מפות של תשתיות רגישות.
BLEnergy, חלק מקבוצת בליליוס, ידועה בתכנון, אספקה, בנייה ותפעול של מערכות אגירת אנרגיה מתקדמות. התקיפה מעמידה בסיכון את בטיחות מערכות ה-SCADA (מערכות בקרה ופיקוח) של החברה ומדגישה את חולשות הפוטנציאליות בתשתיות האנרגיה הקריטיות של ישראל.
ניסיון הפריצה הודהד ברשתות החברתיות, ובהודעתם הצהירו ההאקרים כי פרסמו "מספר מסמכים סודיים ומפות של תשתיות רגישות של המשטר הציוני, אשר נגנבו מחברת BLEnergy... הזהרנו כי כל אדם שישתף פעולה עם חברות ציוניות ימצא את עצמו בסכנה חמורה".

הודעת קבוצת ההאקרים האנטי-ישראלית Handala.
בעוד שבפועל נראה כי הניסיון לא צלח והמסמכים שהודלפו זניחים, האירוע חושף את BLEnergy, המתפארת במומחיותה בהקמת מערכות אגירה ראשונות במגוון שווקים מקומיים ובינלאומיים, לאתגר משמעותי בשמירה על ביטחון הנתונים והגנת המידע הרגיש של לקוחותיה. כזכור, מוקדם יותר השבוע האתר גלובס היה נתון למתקפת האקרים בנסיבות דומות.
מחברת BLenergy נמסר: "לפני כשבוע וחצי נעשה ניסיון פריצת סייבר למערכות של BLenergy. הניסיון לחדור למערכות מידע קריטיות הנוגעות לניהול ותחזוקה של מערכות החברה נחסם וכשל. ויודגש, לא הייתה פריצה למערכות ה-OT של החברה ולקוחותיה. עם זאת, הפורצים הצליחו לחדור למערכת גיבוי קבצים משנית, שאינה מחוברת לרשת של החברה, וממנה הועתקו מספר קבצי עבודה. יודגש כי כלל מערכות הארגון זוכו ולא נשקפת סכנה לרשת הארגונית או למערכות המידע השונות. כמו כן, לא זוהתה בעיה ברציפות התפקודית של מערכות המחשוב. החברה פעלה ופועלת כדי להבטיח הגנה מלאה מפני התקפות סייבר ביחד עם מיטב גורמי המקצוע, הן לפני האירוע, הן במהלכו והן אחריו על מנת להבטיח הגנה מירבית למערכות החברה. למותר לציין שלקוחות החברה וגורמים רלוונטיים עודכנו בנושא בזמן אמת והיו עימנו בקשר רציף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה