דיגיטל וטק

המשטרה מחפשת אתכם? בקרוב חברות התקשורת יחוייבו לדווח עליכם

אושר בקריאה ראשונה: תחודש חובת הדיווח לכנסת על יישום הוראות החוק העוסק ביכולת הרשויות החוקרות לקבל נתוני מיקום של משתמש סלולר לצורך חקירת עבירות והצלת חיי אדם
מערכת ice | 
חברות סלולר
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סדר הדין הפלילי של חבר הכנסת שמחה רוטמן וקבוצת חברי כנסת. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוקה.  מוצע לקבוע את חובת הדיווח לוועדת החוקה בדבר יישומו של חוק סדר הדין הפלילי כהוראת קבע, ולקבוע כי הדיווח הראשון שעניינו יישום החוק בשנת 2024 יימסר לוועדה עד ל-1 במרץ 2025. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק סדר הדין הפלילי, מאפשר לרשויות החקירה בישראל לקבל נתוני תקשורת של ספק מורשה כהגדרתו בחוק התקשורת (בזק ושידורים), בהתאם להסדרים הקבועים בחוק. נתוני תקשורת הם נתונים המתלווים לשיחה, והם כוללים למשל מספר טלפון, שמו של המחזיק בקו הטלפון, משך השיחה, מועד השיחה והמיקום שממנו השיחה מתבצעת. נתונים אלה אינם כוללים את תוכנה של השיחה. 

סעיף 14 לחוק קובע, כהוראת שעה, חובת דיווח מפורטת לוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בדבר יישומו של החוק, אשר חלה על השר לביטחון פנים והשר הממונה על רשות חוקרת אחרת לפי החוק. מאחר שהחוק נכנס לתוקף בשנת 2008 תוקפה של חובת הדיווח פג בשנת 2011.
כעת, כדי לאפשר פיקוח יעיל של הכנסת על הפעלת הסמכויות הקבועות בחוק גם היום, מוצע לקבוע את חובת הדיווח בסעיף 14 האמור כהוראת קבע ולבטל את סעיפים קטנים (ב) ו-(ג), שאינם נוגעים לעניין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה