דיגיטל וטק

אפל נגד גוגל כרום: איזה דפדפן באמת שומר על הפרטיות שלכם?

אפל משחררת פרסומת חדשה שמזהירה מפני שימוש בדפדפנים אחרים, עם קריצה ברורה לכיוון Chrome של גוגל, ומקדמת את ספארי כדפדפן הפרטי האמיתי. האם ספארי באמת מצליח להגן על פרטיותכם יותר מכרום של גוגל?
רפאל בן זקרי | 
גוגל כרום אייפון (צילום Shutterstock)
בעוד שבאיחוד האירופי דורשים מאפל לבצע שינויים מרחיקי לכת בדפדפן שלה כחלק מהתקנות החדשות של חוק השווקים הדיגיטליים (DMA), החברה מנצלת את התזמון ומשחררת פרסומת חדשה ומפחידה בסגנון Black Mirror כדי לעודד את משתמשי האייפון להשתמש בדפדפן ספארי ב-iOS.
בפרסומת, מוצגים אנשים המשתמשים בדפדפנים לא מזוהים כשהם מוקפים במצלמות אבטחה מרחפות שעוקבות אחרי כל תנועה שלהם. "הגלישה שלך נצפית," מזהירה הפרסומת בעקיצה ברורה לעבר דפדפן ה-Chrome של גוגל.
 
אפל כבר הגדירה את אנדרואיד כמכשיר מעקב במצגת פנימית שנחשפה במהלך משפט הגבלים עסקיים של גוגל בשנה שעברה. אולם למרות שהדפדפן של המתחרה לא מוזכר במפורש בפרסומת, ברור כי הוא המטרה העיקרית.
הפרסומת של אפל טוענת כי "הגלישה שלך נצפית, ספארי עוזר לעצור את זה." הסרטון מציג מצלמות אבטחה מרחפות ועטלפים רובוטיים שמרגלים אחרי אנשים תמימים שגולשים באינטרנט. בסוף, האישה מצליחה להשמיד את המצלמות על ידי פתיחת ספארי באייפון שלה. הפרסומת מסתיימת במשפט "ספארי. דפדפן שהוא באמת פרטי."
ספארי הוא אכן דפדפן עם דגש גדול יותר על פרטיות לעומת כרום. עם זאת, הוא לא יכול למנוע לחלוטין מאתרים לאסוף את הנתונים שלכם. דפדפני מובייל נמצאים במצב של שינוי, והחוק החדש של האיחוד האירופי מחייב את אפל לאפשר לדפדפנים של צד שלישי להשתמש במנועים אחרים, מה שעשוי לשנות את התמונה בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה