דיגיטל וטק

עיכוב ברכישת Wiz: האם לטראמפ או ביידן תהיה השפעה?

כוונת אלפבית (חברת האם של גוגל) לרכוש את Wiz הישראלית מעוררת חששות רגולטורים בארה"ב בהקשר של הגבלים עסקיים, מה שעשוי לעכב את העסקה למשך חודשים רבים. האם לזהות הנשיא הבא תהיה השפעה לזירוז המהלך?
רפאל בן זקרי |  1
אסף רפפורט (צילום shutterstock, נתנאל טוביאס)
פרסום כוונתה של אלפבית, חברת האם של גוגל, לרכוש את חברת Wiz הישראלית, מעורר עניין רב בקרב גורמים רגולטוריים בארצות הברית, אשר חוששים שהרכישה תעניק לגוגל יתרון לא הוגן בשוק הטכנולוגיה ותפגע בתחרות החופשית.
התנגדות צפויה מצד הרגולטורים האמריקאים עשויה לעכב את המהלך עד לשנה הבאה, ללא קשר לזהות הנשיא הבא. הבחינה הרגולטורית בארה"ב עשויה להימשך חודשים רבים ואף שנה או יותר, ובמהלכה ייבחן הסיכון התחרותי שבמיזוג. ממשל ביידן, כמו גם ממשל טראמפ, הביעו נכונות לבדוק מיזוגים אנכיים, כלומר כאלה שבהם שתי החברות פועלות בשלבים שונים של אותה תעשייה.
גם אם טראמפ ינצח בבחירות, הממשל החדש לא יהיה בהכרח ידידותי יותר לענקיות הטכנולוגיה. בתקופת כהונתו הראשונה, פתח הממשל בחקירות לבדיקת הגבלים עסקיים נגד אפל, אמזון, מטא וגוגל, ואף הגיש תביעה נגד גוגל בגין שליטתה בשוק מנועי החיפוש.
סגן הנשיא המיועד של טראמפ, הסנאטור ג'יי. די. ואנס, הביע תמיכה בפירוק גוגל והביע הערכה כלפי לינה קאן, יו"ר נציבות הסחר הפדרלית, שמובילה את הבדיקות הרגולטוריות בנוגע למיזוגים בתחום הטכנולוגיה. לדבריו, עסקת אלפבית-ויז תגרום לבדיקות רגולטוריות בין אם על ידי ה-FTC או משרד המשפטים.
אם העסקה תתקדם, בדיקות ראשוניות נמשכות לרוב 30 ימים עם אפשרות להארכה, ובמידה שיוחלט להמשיך בבדיקה מעמיקה יותר, היא עשויה להימשך בין חצי שנה לשנה וחצי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נשמע כמו קישקוש
    אני 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך חברת תשתית כמו גוגל תקבל ייתרון ברכישה של חברת סקיוריטי. הרי מייקרוסופט רכשה את אדלום, למייקרוסופט יש בט יכולות סקיוריטי דומות וכו.. אולי זה סתם כותרת - עסקה בסדר גודל כזה תיקח זמן בכל מקרה
    סגור