דיגיטל וטק

"הגליל בידיים שלנו": אירוע היזמות שיקדם אסטרטגיה לשיקום הצפון

27 שעות של דיונים לגיבוש מתווה אסטרטגי לגליל שיוגש לשר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף כבסיס לדיוני מנהלת הצפון. חלק מהפרויקטים יתוקצבו במיליוני שקלים וצפויים לצאת לפועל בשנה הקרובה. במסגרת האירוע תתקיים ועידת הגליל המסורתית במעמד נשיא המדינה וישיבה של הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל
מערכת ice | 
מטולה (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
בעיצומה של המתיחות בגליל, הרשות לפיתוח הגליל בשיתוף משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי תקיים ביום שלישי ה-30 ביולי בעכו, מרתון דיונים שיימשך על פני למעלה מ-27 שעות על אתגרי הגליל כיום ובשנים הקרובות. האירוע יתקיים במעמד נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג, שרים, חברי כנסת, ראשי ערים ומועצות, מנכ"לי משרדי ממשלה, נציגי ארגונים ארציים ועמותות חברתיות, נציגי מגזר עסקי, ראשי קהילות ורבים נוספים.
בלב האירוע יתקיים 'האקתון' – אירוע יזמות אינטנסיבי שיימשך כיממה ובו יקדמו המשתתפים הבכירים במרחבי עבודה שונים ניירות עמדה עבור מתווה אסטרטגי לגליל בנושא כלכלה, התיישבות, תיירות, ביטחון ומיגון, חקלאות, תרבות וחינוך, בריאות, אסטרטגיה וחדשנות ועוד. תוצרי ההאקתון יוגשו למחרת לשר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף כבסיס לדיוני מינהלת הצפון, כאשר חלק מהפרויקטים יתוקצבו במיליוני שקלים וייצאו לפועל בשנה הקרובה.
בנוסף בשעה 14:30 תתקיים ישיבה של הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בראשות ח"כ מיכאל ביטון ובה ידונו על סדר היום בגליל ובין השעות 16:30-19:30 יתקיים פאנל של ׳ועידת הגליל' המסורתית במתכונת המותאמת ליום זה, בהשתתפות נשיא המדינה, שרים ומנכ"לי משרדים שידונו בפתרונות הנדרשים לקידום בטווח המיידי לחיזוק הגליל, הרצאות TED של מנכ"לי מוסדות ציבוריים משמעותיים בגליל והענקת אותות: ל-JNF וליושבי הראש ברשות לפיתוח הגליל - שמעון לנקרי לשעבר יו"ר הרשות ואלי ברדה לשעבר יו"ר מועצת הרשות אשר סיימו את תפקידם לאחר שנים רבות.

 
החל מהשעה 21:00 יפתח מתחם הקשבה ושיח בהשתתפות שרים ובעלי תפקידים בכירים. במתחם זה ייפגש הקהל הרחב עם בעלי תפקידים ויוכל, בהרשמה מראש, להעלות באופן אישי נושאים שונים הנדרשים לפתרון וסיוע.
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "חשוב להקשיב לשטח! אני מאמין שצריך לצאת מהמשרדים ולפגוש את האנשים בשטח. לשמוע מה הם צריכים, מה הם חווים, מה הם רוצים. רק כך נוכל לפתח תוכניות אמיתיות שיעבדו. תוכניות שיגיעו מלמטה, מהקהילה, ולא מלמעלה. חשוב להיות קשובים לרשויות המקומיות, הן מכירות את האזור הכי טוב ויודעות מה הצרכים שלו. צריך לבוא ממקום של אכפתיות אמיתית. בלי פוליטיקה, בלי עסקנות ובלי אפליות. רק ככה נוכל לשקם את הגליל ולבנות עתיד טוב יותר לתושביו. אני מחויב להחזיר את האמון לתושבים. אני מאמין שביחד, נוכל להפוך את הגליל למקום פורח ומשגשג".
מהרשות לפיתוח הגליל נמסר: "הגליל בידיים שלנו וקיימת חשיבות להעלאת הנושאים החשובים והדחופים לתושבי הגליל וראשי הרשויות השותפים לעשייה. חיזוק שיתופי הפעולה בעת הזו נדרש לשיקום הגליל בתקופה מורכבת ומלאת אתגרים. החלטת השר וסלראוף להוציא לפועל תוצרים שונים מתוך הועידה והאקתון היזמות מעניקה משמעות רבה לדיונים וליום כולו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה