דיגיטל וטק

האם חברה ישראלית סייעה לפרוץ לטלפון של היורה בטראמפ?

יומיים לאחר ניסיון ההתנקשות בטראמפ, ה-FBI פרץ בהצלחה לטלפון של היורה, וכעת מתחזקת ההבנה ששוב חברת סלברייט הישראלית הייתה זו שסייעה בשליפת מידע מהטלפון. מה עומד מאחורי הטכנולוגיה השנויה במחלוקת שמסייעת לגופי אכיפת חוק ברחבי העולם?
רפאל בן זקרי | 
דונלד טראמפ רגע אחרי הירי (צילום יוטיוב/ Fox News)
יומיים לאחר ניסיון ההתנקשות, ה-FBI הודיע כי הצליח לפרוץ לטלפון של תומאס מת'יו קרוקס, היורה שניסה להתנקש בחייו של דונלד טראמפ בעצרת בבאטלר, פנסילבניה. הפריצה המהירה מצביעה על היכולת הגוברת של כלי פריצה לטלפונים שבידי רשויות החוק, כגון UFED של סלברייט הישראלית, שמאפשר חילוץ מידע ממגוון רחב של טלפונים חכמים ומכשירים ניידים, תוך מעקף הנעילה של המכשיר וחילוץ המידע מהזיכרון הפנימי שלו.
סוכנים של ה-FBI שניסו לפרוץ לטלפון בשטח נכשלו, ולכן המכשיר נשלח למעבדה ב-Quantico, וירג'יניה. ההערכות הן כי ה-FBI השתמש ככל הנראה בטכנולוגיות של סלברייט כדי לפרוץ למכשיר, בעוד שלא פורסם רשמית כיצד בוצעה הפריצה בפועל.
סלברייט הישראלית מתמחה בפיתוח כלים לחילוץ מידע ממכשירים ניידים, המספקת לרשויות החוק מכשירים וטכנולוגיות שמסייעות לפרוץ לטלפונים ניידים ולהוציא מהם מידע, אפילו במקרים שבהם המכשירים מוגנים בסיסמאות או בהצפנה מתקדמת.
בשנים האחרונות, המאבק בין חברות הטכנולוגיה לרשויות החוק בפריצת טלפונים הפך לשגרה. לדוגמה, ב-2016 סלברייט עזרה ל-FBI לפרוץ לטלפון של היורה בסן ברנרדינו לאחר שאפל סירבה לעשות זאת. הטכנולוגיה המתקדמת של סלברייט היא כלי מרכזי במאבק נגד פשע וטרור, אך לא אחת עולים חששות כי היא גם עלולה להיות מנוצלת לרעה על ידי ממשלות לא דמוקרטיות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה