דיגיטל וטק

דיסני תחת מתקפת סייבר: זו העילה המפתיעה של ההאקרים

האקרים מקבוצת Nullbulge הדליפו מעל לטרה-בייט של מידע סודי מערוצי Slack של דיסני, כולל פרטים על פרויקטים שטרם פורסמו ושיחות על מועמדים לראיונות עבודה. איך הצליחה הקבוצה לחדור למערכות ומה מניעיה?
רפאל בן זקרי | 
דיסני ומיקי מאוס (צילום shutterstock)
מתקפות הסייבר כנגד חברות ותאגידים מעלות הילוך, כאשר כעת דיסני היא זו שנמצאת על הכוונת. קבוצת האקרים הצליחה להדליף מעל לטרה-בייט של מידע סודי מיותר מ-10,000 ערוצי Slack של חברת דיסני, כך לפי דיווח של ה-Wall Street Journal.
המידע שנחשף כולל דיונים על קמפיינים פרסומיים, קוד מחשב, פרטים על פרויקטים שטרם פורסמו ושיחות על מועמדים לראיונות עבודה. "דיסני חוקרת את הנושא," אמר דובר החברה לעיתון.
קבוצת ההאקרים, המכנה את עצמה Nullbulge, מציגה את עצמה כקבוצת האקטיביסטים הפועלת למען זכויות האמנים. דובר הקבוצה סיפר לעיתון כי הם פגעו בדיסני בשל דאגות לגבי הטיפול של החברה בחוזי אמנים ובשימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית. במשך שבועות, הקבוצה רמזה על הגישה שלה ל-Slack של דיסני, תוך שהיא מפרסמת קטעי מידע סודיים כמו נתוני נוכחות בפארקי דיסנילנד ברשת החברתית X.
קבוצת ההאקרים סיפרה ל-WSJ כי הצליחה לגשת למידע הסודי על ידי פריצה למחשב של עובד החברה פעמיים, כולל דרך תוכנה זדונית שהוחבאה בתוסף למשחק וידאו.
במשך יותר משנה, הבינה המלאכותית הגנרטיבית מעוררת מתחים בין החברות המפתחות את הטכנולוגיה לבין קהילת הקריאייטיב, שטוענת כי תאגידים משתמשים בעבודותיהם לאימון מודלים של AI ללא הסכמה או פיצוי הוגן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה