דיגיטל וטק

אפל מזהירה: רוגלה מסוכנת מאיימת על משתמשי האייפון ברחבי העולם

בהודעת אזהרה ששחררה אפל, קוראת החברה למשתמשי האייפון להתייחס ברצינות לאזהרות על תקיפות פוטנציאליות של רוגלה מסוכנת שמטרתה לפרוץ למכשיריהם מרחוק. התקיפות ממוקדות באנשים בעלי פרופיל גבוה כמו פעילים, עיתונאים ופוליטיקאים. האם ישראל גם ברשימה?
רפאל בן זקרי | 
אפל (צילום shutterstock)
בהודעת אזהרה חריגה, אפל קוראת למשתמשי האייפון ב-98 מדינות להתייחס ברצינות לאזהרות על תקיפות פוטנציאליות של רוגלה מסוכנת שמטרתה לפרוץ למכשירים מרחוק.
אפל ציינה כי התקיפות מכוונות אישית בהתאם לזהות או עיסוק המשתמשים, והדגישה את חשיבות ההתייחסות להודעה. מאז 2021 אפל שולחת הודעות אזהרה כאלה, ומאז קיבלו משתמשים ב-150 מדינות התראות דומות. באפריל האחרון, משתמשים ב-92 מדינות קיבלו אזהרה על תקיפת רוגלה דומה.
תקיפת רוגלה מסוג זה מאפשרת להאקרים לגשת למידע רגיש ולהודעות של הקורבן ואף להשתלט על המצלמה והמיקרופון באייפון. באתר החברה צוין כי התקיפות ממוקדות במספר קטן של אנשים ספציפיים, ורוב המשתמשים לא יהיו יעד לתקיפות אלו. התקיפות מכוונות בדרך כלל כלפי אנשים בעלי פרופיל גבוה כמו פעילים, עיתונאים, אקדמאים, פוליטיקאים ודיסידנטים. אפל לא פרסמה את זהות הנפגעים הפעם כדי לא לחשוף מידע שעשוי לסייע לתוקפים להתחמק מאיתור בעתיד.
התקיפות ממומנות לעיתים קרובות על ידי גופים מדיניים, ומשתמשות בטכנולוגיות מעקב מתקדמות כמו רוגלת פגסוס שפותחה על ידי קבוצת NSO הישראלית, שאותה, כזכור, אפל תבעה בשנת 2021 בגין תקיפת משתמשים באמצעות פגסוס.
החברה מציעה מצב נעילה (Lockdown Mode) שמטרתו להגן על המכשירים מפני התקפות כאלו. במצב נעילה, הפעילות של אפליקציות, תכונות ואתרי אינטרנט מוגבלת באופן משמעותי כדי להקשות על פושעי סייבר לפרוץ למכשיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה