דיגיטל וטק

המלחמה בעזה: זה הצעד החדש של אמזון נגד הפעילים הפרו-פלסטינים

ברקע המלחמה בעזה, אמזון הגבירה את האבטחה בכנס AWS בניו יורק בעקבות מחאות נגד פרויקט נימבוס המשותף לחברה ולממשלת ישראל. כוחות אבטחה מוגברים הצליחו למנוע הפרעות לנאום המרכזי. האם המחאות ישפיעו על חוזה הענק?
רפאל בן זקרי |  2
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
אמזון הגבירה באופן משמעותי את האבטחה בכנס AWS שקיימה אמש בניו יורק, שבועיים לאחר שמספר פעילים הפריעו לכנס AWS בוושינגטון, במחאה נגד פרויקט נימבוס - חוזה ענן בסך 1.2 מיליארד דולר בין אמזון וגוגל לממשלת ישראל. האבטחה המוגברת בניו יורק הצליחה למנוע מפעילים פרו-פלסטינים להפריע לנאום המרכזי של מאט ווד, סגן נשיא למוצרי AI ב-AWS.
פרויקט נימבוס הוא חוזה משותף בין אמזון וגוגל למתן שירותי מחשוב ענן לממשלת ישראל, והמחאות נגדו מגיעות מצד פעילים פרו-פלסטינים שלטענתם החוזה עלול לשמש למעקב ודיכוי של האוכלוסייה הפלסטינית. הפעילים, כולל עובדים לשעבר של חברות טכנולוגיה גדולות, ניסו להפגין נגד החוזה ולמשוך את תשומת הלב לנושא במהלך הכנס.
בנוסף להגברת האבטחה, אמזון נקטה בצעדים נוספים כדי להבטיח את המשך הכנס ללא הפרעות, כולל ניהול גישה קפדנית לאירוע ונוכחות מוגברת של כוחות ביטחון במקום. הפעילים הביעו את מחאתם גם ברשתות החברתיות ובאמצעי תקשורת נוספים, וקראו לביטול החוזה ולסיום שיתוף הפעולה עם ממשלת ישראל בתחום זה.
המאבק סביב פרויקט נימבוס מצטרף למחאות נוספות נגד חברות טכנולוגיה נוספות הפועלות בישראל או משתפות עימה פעולה, ומצביע על המתח ההולך וגובר בין חברות הטכנולוגיה הגדולות לפעילים חברתיים, כאשר הטכנולוגיה המתקדמת עומדת במרכז ויכוחים פוליטיים.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פלסטינים
    יצחק 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו לי דבר אחד טוב שיצא מהזרע הפלסטיני רק רוע בכל מקום שהדיעו בכדור הארץ
    סגור
  • 1.
    בורים ורוצחים
    פרח 07/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצים להביא את כל העולם למדינה מוסלמית בורים ועמי ארץ. למה מדינות מוסלמיות 22 במספר לא אוספות את הפליטים אליהם? אנחנו היהודים מדינה אחת מזמינים את כל היהודים אלינו איך הן חלקן מדינות עשירות מאד לא עושות את זה? כי יודעים שהם תתי אדם אנסים ורוצחים ועוד מעט גם אירופה וארהב ידעו את זה.
    סגור