דיגיטל וטק

אמזון חוקרת: סטארטאפ ה-AI שמאיים על גוגל מסתבך

אמזון בודקת האם חברת סטארטאפ הבינה המלאכותית Perplexity AI אוספת תוכן ללא אישור מאתרים אחרים. ההאשמות על שימוש לא חוקי בתוכן מטלטלות את השוק ומעלות שאלות לגבי עתידו של המתחרה החדשה של גוגל

רפאל בן זקרי |  1
Perplexity (צילום Shutterstock)
אמזון פתחה בבדיקה בשאלה האם סטארטאפ הבינה המלאכותית Perplexity AI אוסף תוכן מאתרים ללא אישור, בתהליך המכונה Scraping, שבו כלים אוטומטיים אוספים מידע מאתרים ברשת.
הדיווחים הגיעו בעקבות תחקיר של WIRED, שטען כי Perplexity משתמשת בתוכן מאתרים שאוסרים גישה כזו. לדוגמה, מנוע החיפוש של החברה הציג מאמר של Forbes מבלי לציין את המקור. בנוסף, The Associated Press גילה כי Perplexity המציא ציטוטים מזויפים שייחס לאנשים אמיתיים.
סמנתה מאיווה, דוברת אמזון, ציינה כי החברה בוחנת את המידע שהתקבל מ-WIRED. "תנאי השירות שלנו אוסרים על פעולות פוגעניות ובלתי חוקיות, ולקוחותינו אחראים לעמידה בתנאים אלה," אמרה מאיווה.
מנגד, דוברת Perplexity, שרה פלטניק, טענה כי השירותים של החברה אינם מפרים את תנאי השירות של AWS. מנכ"ל Perplexity, ארווינד סריניבס, הצהיר גם הוא כי המנוע של החברה לא מאמן את עצמו על תוכן של אחרים, אלא אוסף מידע ממערכות בינה מלאכותית של חברות אחרות, אך הודה בצורך בהדגשה ברורה יותר של המקורות.
Perplexity, שזכתה לתמיכה ממשקיעים בולטים כמו ג'ף בזוס, נמצאת תחת ביקורת על האשמות בשימוש לא חוקי בתוכן. המודל העסקי שלה מתמקד במתן תשובות ישירות ומדויקות לשאילתות חיפוש, תוך שמירה על שקיפות וללא פרסומות. הבדיקה כעת מתרחשת ברקע הצלחתה של החברה בשוק החיפוש המקוון והאיום הפוטנציאלי שלה על מנוע החיפוש של גוגל. לאחר שגייסה 165 מיליון דולר, החברה שואפת לגייס כעת 250 מיליון דולר נוספים, מה שיעלה את שוויה לכ-2.5 עד 3 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק לגוגל ומקרוסופט מותר (ל"ת)
    רק למונופולים 07/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור